MS Windows
briani 27239
fra w98 til XP, div info via usb eller?
Fra : thomas t

Dato : 06-10-06 19:22

Kæreste har købt labtop, som kører XP. Den gamle pc m/ w98 har ikke firewire
(og den nye har ikke seriel). De har begge usb, -- ja det er jo nok usb2 i
labtoppen.

Næste gang jeg tager til Kbh, hvis jeg så tager et usb kabel med, kan man så
overføre hendes ting og sager fra gammel -> ny maskine via usb?

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 06-10-06 19:39

thomas t <spam.tomcat@pc.dk> wrote:

> [...]
>
>Næste gang jeg tager til Kbh, hvis jeg så tager et usb kabel med, kan man så
>overføre hendes ting og sager fra gammel -> ny maskine via usb?

Det kan gøres med et USB datalink kabel til omkring 200 kroner.

Men netværk er nok et bedre valg - Et netkort fås vel til 100 kroner
hvis ikke den gamle maskine allerede har et....

<mlr>

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 06-10-06 19:43

"thomas t" <spam.tomcat@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> så
> overføre hendes ting og sager fra gammel -> ny maskine via usb?

Det kræver et særligt usbkabel, samt et program, som følger med kablet.
Men så kan det godt lade sig gøre.
Bemærk dog at det måske ikke er alle programmer i dag, som understøtter
win98.

Kurt

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 06-10-06 19:46

"thomas t" skrev
> Næste gang jeg tager til Kbh, hvis jeg så tager et usb kabel med, kan man

> overføre hendes ting og sager fra gammel -> ny maskine via usb?

For at kunne overføre fra PC til PC via USB kræves desværre et specielt
kabel, f.eks.
http://www.usbgear.com/link/index.html
Et almindeligt usb kabel kan ikke bruges.

En anden løsning er at anvende en USB-flash-stick, og fylde den op fra den
gamle PC, flytte til nye og tømme - gentag indtil der ikke er mere.

Mvh
Thorkild Dalsgaard.

Fra : thomas t

Dato : 06-10-06 22:39

Thorkild, Michael, Kurt, tak skal I have.

--
Michael, din subsignatur er skæg :)