MS Windows
briani 27239
Automatisk funktion i windows
Fra : Mikkel

Dato : 06-10-06 05:54

Hej gruppe,

Normalt når man stikker en USB memo stik eller andet USB lagermedie i USB
porten
fremkommer kort tid efter en boks hvor man kan vælge en afspiller,
stifinderen eller andet,
klikker man på stifinderen/mappe ikonet, åbner man direkte op i den
pågældende memostik.

Lige pludselig sker der intet når jeg sætter en USB stik i maskinen, men
skal selv manuelt
starte stifinderen op...

Hvor finder jeg opsætningen hvor man kan slå denne funktion til og fra, så
der igen fremkommer et
vindue med forskellige valgmuligheder, heriblandt stifinder mappen, når der
isættes et USB lager
medie?

Hilsen
Mikkel

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-06 19:35

Mikkel wrote:
> Hej gruppe,

Hej Mikkel.

> [...]
> stifinderen eller andet,
> klikker man på stifinderen/mappe ikonet, åbner man direkte op i den

Det er den såkaldte AutoPlay funktion.

Windows gennemgår enheden og finder ud af' hvilken type filer der
ligger gemt på den, indenfor de 4 kategorier Musik, Billeder, Video
eller Blandet.

Hvad der så skal ske, alt efter hvad Windows har fundet, kan du
selv bestemme. Men som udgangspunkt vil den spørge dig.

> Lige pludselig sker der intet når jeg sætter en USB stik i maskinen,
> men skal selv manuelt starte stifinderen op...

Den er nok sat til "foretag intet" og indstillingen er gemt.

> [...]
> fra, så der igen fremkommer et
> vindue med forskellige valgmuligheder, heriblandt stifinder mappen,

Det kan du ved, når din USB memory stick er tilsluttet, at gå ind i
"Denne Computer" og højre-klikke på ikonet for din USB stick
og vælge "Egenskaber".

Herefter vælger du fanebladet "Automatisk afspilning".

Her kan du vælge imellem de 4 førnævnte indholdstyper og, for
hver enkelt af dem, indstille hvad der skal ske. Jeg vil anbefale at
du sætter dem alle 4 til "Spørg hver gang, så jeg kan vælge en
handling", for så bliver du netop promptet for en handling, sådan
som du gerne vil have det.

Afslut med [Anvend] og [OK].

-E.G.

Fra : Mikkel

Dato : 06-10-06 20:36

Tak for hjælpen EG, det var lige det jeg søgte

Mikkel.