MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
importere indbakken
Fra : bertsco

Dato : 05-10-06 07:56

Hvodden er det nu man får flyttet sin "gamle" indbakke i Outlook Express,
over i et ny installeret C:drev.
Min gamle harddisk viste svaghedstegn og var samtidig fyldt med alskens
unødvendige programmer, det er vist ikke et ualmindeligt fenomen, så derfor
en ny.
Jeg kan montere den kasserede HD som slave men hvordan flytter jeg den gamle
indbakke over i den nye. Hvad hedder filerne? hvor ligger de? Eller hvordan.
I Office Pro hedder de *.pst, men jeg har ikke Pro i min hjemme PC.
Bertsco

Fra : Ukendt

Dato : 05-10-06 08:36

"bertsco" <bertsco@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvordan.
> I Office Pro hedder de *.pst, men jeg har ikke Pro i min hjemme PC.

Filen hedder indbakke.dbx. Det er forskelligt fra pc til pc hvor de ligger
fordi en af mapperne i stien består af en række tal. En sti kunne se sådan
ud: C:\Documents and Settings\bertsco\Lokale indstillinger\Application
Data\Identities\{*her kommer en hel masse tal*}\Microsoft\Outlook Express

Hvordan du nemt finder ud af det er ved at gå ind her i Outlook Express:
'indstillinger' > 'vedligeholdelse' og her trykker du på knappen
'lagringsmappe'. Hvis du så er se smart at markere og kopiere den angivne
stå i lagringsmappe og sætter den over i stifinderen så vil du helt
automatisk komme hen til den ønskede placering. Du skal lige sikre dig at du
ikke står på 'indbakke' i Outlook Express fordi så kan du ikke overskrive
indbakke.dbx med den filen fra din gamle harddisk. Et godt råd i første
omgang er ikke at flytte dbx-filen over men at kopiere den over og hvis
"øvelsen" er gået godt kan du slette den gamle dbx-fil.

Kim Larsen

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk

Fra : Ukendt

Dato : 05-10-06 09:17

"Kim Larsen" <kla2(a)get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> i første omgang er ikke at flytte dbx-filen over men at kopiere den over
> og hvis "øvelsen" er gået godt kan du slette den gamle dbx-fil.

RETTELSE (sætternissen drillede):

Filen hedder indbakke.dbx. Det er forskelligt fra computer til computer hvor
[...]

'lagringsmappe'. Hvis du så er så smart at du markerer og kopierer den
angivne sti i 'lagringsmappe' og sætter den over i stifinderen så vil du
[...]
og hvis "øvelsen" så er gået godt kan du slette den gamle dbx-fil.

Fra : Hans

Dato : 05-10-06 08:40

> [...]
hvordan.
> I Office Pro hedder de *.pst, men jeg har ikke Pro i min hjemme PC.

Pst og Outlook Express har vist ikke meget med hinanden at gøre.

Fra : L.E.P.

Dato : 05-10-06 08:42

Thu, 5 Oct 2006 08:56:08 +0200, skrev "bertsco" <bertsco@mail.tele.dk>
:

> [...]
>indbakke over i den nye. Hvad hedder filerne? hvor ligger de? Eller hvordan.
>I Office Pro hedder de *.pst, men jeg har ikke Pro i min hjemme PC.

Prøv at kikke i OEs egen gruppe, der bliver tilsvarende spørgsmål ofte
stillet.

Hilsen Lars