MS Windows
briani 27239
Ingen internet i Windows Vista RC1
Fra : Søren Nielsen

Dato : 04-10-06 22:59

Hej

Jeg håber, at dette er den rigtige gruppe, ellers må i gerne sende mig
videre til den rigtige gruppe.

Sagen er den, at jeg har prøvet at installere Windows Vista RC1 (build 5728)
og det forløb uden store problemer; alt hardware blev fundet. Dog har jeg et
mindre problem med at komme på nettet, netkortet er korrekt installeret, og
det ser også ud til at få tildelt en IP-adresse, men der er endnu ikke hul
igennem. Jeg har prøvet at slå firewall'en fra, men det gav heller ikke
noget.
Er der noget i Vista, der skal sættes op først eller burde det virke
out-of-the-box ligesom i XP?

Søren

Fra : Lyrik

Dato : 05-10-06 01:18

"Søren Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:45242e9d$0$20294$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> [...]
> noget.
> Er der noget i Vista, der skal sættes op først eller burde det virke

++++++++++++
Men du har vel ikke slået DHCP fra i din adsl router for at køre med fast
ip-adresse?
Så skal du jo skrive det hele manuelt i netværksforbindelser. Så kan den
ikke selv finde ud af det. XP heller ikke.
Den fejl lavede jeg også i forbifarten.
Kan du huske hvordan man konfigurerede routeren til default i sin tid?
hint:(man skrev adsl.cybercity.dk i browseren) ))

Hilsen
Jens

Fra : Søren Nielsen

Dato : 05-10-06 11:44

Lyrik wrote:
> Men du har vel ikke slået DHCP fra i din adsl router for at køre med
> fast ip-adresse?

Nej, det har jeg ikke. Den kører DHCP og virker fint i Windows XP. Det er
først når jeg starter Vista, at problemet opstår.

> Kan du huske hvordan man konfigurerede routeren til default i sin
> tid? hint:(man skrev adsl.cybercity.dk i browseren) ))

Beklager, men jeg kan ikke lige gennemskue dette og sætte det i relation til
mit problem.

Søren