MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Frakoble Ekstern USB-Harddisk
Fra : MVJ

Dato : 02-10-06 17:06

Hej

Jeg har en USB-Harddisk som jeg tilslutter via mit usb-stik self. Men
når jeg vil frakoble hd'en vil jeg jo gå op i "Sikker fjernelse af
hardware" og klikker på "Fjern USB-lagerenhed - Drev (E:) nu". Men så
står der i en boks med titlen: Der op et problem under forsøg på at
skubbe USB-lagerenhed ud: "Enheden 'Standardenhed' kan ikke stoppes på
nuværende tidspunkt. Prøv at stoppe enheden igen senere. OK". Dette har
jeg efterhånden oplevet en del gange og begynder at finde det ret træls.
Hvorfor melder den dette problem? og hvad kan jeg gøre for at den skal
stoppe med af meddele dette problem?

Mvh Vinther

OS: WinXP SP2
Ram: 512 mb DDR
Model: IBM Thinkpad R51

Fra : KsNa

Dato : 02-10-06 17:55

"MVJ" <mvj@adslhome.nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> efterhånden oplevet en del gange og begynder at finde det ret træls.
> Hvorfor melder den dette problem? og hvad kan jeg gøre for at den skal

Nogle gange oplever jeg det samme med min USB-HDD, jeg vælger at slukke PCen
og fjerne USB-HDD'en mens der er slukket. Det har ikke givet problemer, med
det er da noget skod, når det ikke vil virke som det burde.

Mvh
Kim

Fra : kk

Dato : 02-10-06 18:31

> [...]
> efterhånden oplevet en del gange og begynder at finde det ret træls.
> Hvorfor melder den dette problem? og hvad kan jeg gøre for at den skal

Undskyld mig, men jeg har da altid blot rykket stikket ud og slukket hdd'en.
Og sluttet den til ved at starte den og sætte stikket i, hvorpå windows
kommer og spørger, hvad det skal gøre med den.
Det er jo det USB er lavet til.
Hvem af os har misforstået noget?
mvh
kk

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 02-10-06 19:26

"kk" <kru@nospammail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Og sluttet den til ved at starte den og sætte stikket i, hvorpå windows
> kommer og spørger, hvad det skal gøre med den.

Hej
Det har helt klart du, men nu til et forsøg på forklaring, ingen programmer
heller ikke explorer må være aktive på HDD dvs der må ikke skrives eller
læses fra HDD når man går i "sikker fjernelse af hardware" hvis dette er
opfyld burde der ikke være problemer med at fjerne HDD, det er der
ihvertfald ikke her.
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : MVJ

Dato : 02-10-06 19:48

Paul Østerby Sørensen skrev:
> [...]
> læses fra HDD når man går i "sikker fjernelse af hardware" hvis dette er
> opfyld burde der ikke være problemer med at fjerne HDD, det er der

Det synes jeg nu heller ikke der er, men hvordan kan man sikre sig at
der ikke det?

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 02-10-06 19:56

> Det synes jeg nu heller ikke der er, men hvordan kan man sikre sig at der
> ikke det?

Du skal som jeg har skrevet være sikker på at HDD ikke er i brug når du vil
frakoble den.
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : MVJ

Dato : 02-10-06 20:20

> Du skal som jeg har skrevet være sikker på at HDD ikke er i brug når du vil
> frakoble den.

Jo jeg mente nu om der er en måde man kan kontrollere at den ikke er
det, for jeg vil umildbart mene der hverken bliver skrevet eller læst
fra hdd. Sidst jeg gjorde noget er nu snart 4 timer siden og det var at
defragmentere.

MVH
Vinther

Fra : KsNa

Dato : 02-10-06 21:05

> [...]
> for jeg vil umildbart mene der hverken bliver skrevet eller læst fra hdd.
> Sidst jeg gjorde noget er nu snart 4 timer siden og det var at

En fyldt papirkurv kan være et problem, tøm den evt.

Mvh
Kim

Fra : Klaus H

Dato : 02-10-06 23:45

> [...]
> efterhånden oplevet en del gange og begynder at finde det ret træls.
> Hvorfor melder den dette problem? og hvad kan jeg gøre for at den skal

Stifinder - højreklik på drevet og vælg egenskaber - hardware - egenskaber -
politikker - fjern flueben ved cachelagring.

Løste problemet ved mig.

Klaus H

Fra : Anders Pedersen

Dato : 04-10-06 10:16

MVJ skrev:
> [...]
> jeg efterhånden oplevet en del gange og begynder at finde det ret træls.
> Hvorfor melder den dette problem? og hvad kan jeg gøre for at den skal

Jeg har selv det problem når jeg skal stoppe min usb disk.
Vælger så i stedet at stoppe usb hubben disken er på, så bliver den
stoppen uden problemer.
Dvs. jeg klikker ikke på selve drevbogstavet.
Disken forsvinder fra denne computer så jeg kan bare slukke for kassen
og koble usb stikket fra.

Bruger os winxp sp2

Fra : Ukendt

Dato : 04-10-06 16:24

"Anders Pedersen" <anders.boegh@jubii.dk> skrev i en meddelelse
MVJ skrev:
> [...]

>Jeg har selv det problem når jeg skal stoppe min usb disk.
>Vælger så i stedet at stoppe usb hubben disken er på, så bliver den

Sig mig, er der noget i vejen for blot at hive USB-stikket ud.
Jeg troede det den store fordel ved USB???
Henning Brodersen
www.hbrodersen.dk

Fra : KsNa

Dato : 04-10-06 17:23

"Henning Brodersen" <henning&hbrodersen.dk> skrev i en meddelelse

> "Anders Pedersen" <anders.boegh@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> Sig mig, er der noget i vejen for blot at hive USB-stikket ud.
> Jeg troede det den store fordel ved USB???

Hvis du bare hiver stikket ud og der samtidig skrives til disken, kan du
måske ikke få kontakt til den mere. Jeg hev også bare stikket ud i starten,
men en gang havde jeg gemt at tømme papirkurven og det brokkede den sig over
næste gang den blev tilsluttet.

Mvh
Kim

Fra : Ukendt

Dato : 04-10-06 19:14

"KsNa" <KsNa@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> starten, men en gang havde jeg gemt at tømme papirkurven og det brokkede
> den sig over næste gang den blev tilsluttet.

Jeg har lige købt et eksternt drev, og havde så forestillet mig, at når min
backup var færdig og jeg var tilbage på C: , så blot hive USB-stikket ud.
Hvordan kommer papirkurven ind i billedet?

Henning Brodersen
www.hbrodersen.dk

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 04-10-06 20:18

> [...]
> ud.
> Hvordan kommer papirkurven ind i billedet?

En ekstern USB HDD skal stoppes gennem "sikker fjernelse af hardware" hvis
dette ikke sker og der sker en skrivning til HDD eller evt et flashdrive i
det øjeblik stikket fjernes risikerer du at der går voldsom ged i FAT
tabellen og du får problemer med at læse disken igen, har set flashdrives
der var til skraldespanden efter sådan en tur.
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : MVJ

Dato : 05-10-06 11:58

> [...]
> tabellen og du får problemer med at læse disken igen, har set flashdrives
> der var til skraldespanden efter sådan en tur.

Nu er min eksterne i NTFS vil det så sige at det kan være ligegyldigt om
jeg bare hiver den ud, hvad er forskellen på de to filsystemer?

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 05-10-06 15:16

> Nu er min eksterne i NTFS vil det så sige at det kan være ligegyldigt om
> jeg bare hiver den ud, hvad er forskellen på de to filsystemer?

NTFS giver en bedre sikkerhed vedr. datatab samt mindre diskfragmentering
men tilgengæld kan kun nyere OS fra MS læse NTFS drev, så det er
anbefalelsesværdig at bruge FAT til drev der indeholder backup da de så kan
læses af andre OS'er. Så alt ialt jeg ville ikke turde bare at afbryde en
ekstern HDD uanset det vat NTFS eller FAT men jeg ville så også bruge FAT på
ekstern HDD
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : jda

Dato : 08-10-06 06:52

Thu, 05 Oct 2006 12:58:24 +0200 hamrede MVJ i tastaturet og der stod i
dk.edb.system.ms-windows:

> Nu er min eksterne i NTFS vil det så sige at det kan være ligegyldigt om
> jeg bare hiver den ud, hvad er forskellen på de to filsystemer?

NTFS har en MFT tabel i stedet for en FAT tabel og hvis der går ged i den
så er man også på skideren. Wikipedia har en ret god beskrivelse af NTFS:
http://en.wikipedia.org/wiki/NTFS
--
Jakob
Sv: Fordi det forstyrrer den måde mennesker normalt læser tekst

Fra : jda

Dato : 04-10-06 23:37

Wed, 4 Oct 2006 20:13:47 +0200 hamrede Henning Brodersen i tastaturet og
> [...]

> backup var færdig og jeg var tilbage på C: , så blot hive USB-stikket ud.
> Hvordan kommer papirkurven ind i billedet?

Hvis du har lyst til at få en lang udredning så google på 'forsinket
skrivning' eller 'lazy writing' Ellers tag det fra nogen som har siddet med
diske eller USB penne der ikke har virket længere og kæmpet for at få data
tilbage. Lad være med at hive den ud før du har stoppet den. Mange, måske
endda de fleste, gange går det godt. Men den sidste gang, der hvor det
rigtigt betyder noget, der står FAT af og så kan man ikke læse mere

Fra : KsNa

Dato : 05-10-06 16:39

> [...]
> ud.
> Hvordan kommer papirkurven ind i billedet?

Papirkurven på skrivebordet indeholder også evt slettede filer fra USB
HDDen, så lad være med bare at hive stikket ud.

Mvh
Kim