MS Windows
briani 27239
Sende filer til hinanden ?
Fra : Spam nej tak

Dato : 01-10-06 18:23

Jeg står og skal have sendt en fil på 2 GB.
Både sender og modtager har en hurtig forbindelse.

Hvordan gør man det lettest og hurtigst ?

Vi har prøve via messenger men det tager meget lang tid (udnytter slet ikke
den ledige båndbredde)

Fra : Steen

Dato : 01-10-06 18:29

"Spam nej tak" <ingen@spam.net> skrev i en meddelelse
> Jeg står og skal have sendt en fil på 2 GB.
> Både sender og modtager har en hurtig forbindelse.
>
> Hvordan gør man det lettest og hurtigst ?

Afsenderen kan f.eks. lægge den på en webside, eller afsender og/eller
modtager kan have en ftp-server.

/Steen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 01-10-06 20:13

"Spam nej tak" <ingen@spam.net> wrote:

>Jeg står og skal have sendt en fil på 2 GB.
>Både sender og modtager har en hurtig forbindelse.
>
>Hvordan gør man det lettest og hurtigst ?

Sender en DVD via snail mail

>Vi har prøve via messenger men det tager meget lang tid (udnytter slet ikke
>den ledige båndbredde)

Jeg vil anbefale FTP - Hvis en af jer opsætter en ftp-server, kan den
anden person sende/modtage filen - Men bemærk: det tager en hulens tid
at sende 2 GB over en standard ADSL linie...

Og så skal modtagerne være opmærksom på at filen bør gemmes på et NTFS
fomatteret drev. FAT32 drev kan ikke håndtere store filer, og det er
trist at opdage dette lige i slutningen af en ftp-overførsel....

<mlr>

Fra : Knud S.

Dato : 02-10-06 23:05

"Michael Rasmussen" <mic@NO_SPAMdou.dk> skrev i en meddelelse news:ff40i2d1c5pb8fh1rn335p07sfc4pcfjhg@4ax.com...
> [...]
> fomatteret drev. FAT32 drev kan ikke håndtere store filer, og det er
> trist at opdage dette lige i slutningen af en ftp-overførsel....

Det var "kun" 2 GB

Men enig - sæt et FTP program op - det er rimelig let og sørg for
der er resume

Fra : Ukendt

Dato : 01-10-06 20:15

Smid filen her: http://www.dropload.com/ og lad ham hente den der.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 01-10-06 20:21

Kurt Hansen <kurt-snabela-towle-dk> wrote:

>Smid filen her: http://www.dropload.com/ og lad ham hente den der.

Og hvad skal han så gøre med de sidste 1,9 GB af filen ??

Hint: Dropload accepterer kun filer op til 100 MB

<mlr>

Fra : Ukendt

Dato : 01-10-06 21:41

On Sun, 01 Oct 2006 21:21:24 +0200, Michael Rasmussen wrote:

> Og hvad skal han så gøre med de sidste 1,9 GB af filen ??
>
> Hint: Dropload accepterer kun filer op til 100 MB
>
> <mlr>

Nå for hunnan da, jeg havde ikke lige lagt mærke til at det var *Gb* og
ikke Mb
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Lars HT

Dato : 01-10-06 22:56

"Spam nej tak" <ingen@spam.net> wrote in message
> [...]
>
> Hvordan gør man det lettest og hurtigst ?
>
> Vi har prøve via messenger men det tager meget lang tid (udnytter slet

www.yousendit.com

Virker fint!