MS Windows
briani 27239
Fryser efter GRUB loading stage2
Fra : No spam

Dato : 30-09-06 01:27

Jeg har haft Windows XP og Suse kørende på samme computer med GRUB som
bootselector.

Nu har jeg fra XP formateret linux partionerne i Partition Magic.
Når jeg booter forsøger systemet af finde GRUB som sikkert er formateret
væk.
Jeg havde regnet med at Windows XP blev startet i stedet.
Men computeren fryser lige før GRUB skal startes op.

Jeg har ultimate boot cd med en masse værktøjer, men hvad skal jeg bruge ?

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 30-09-06 07:00

No spam skrev:

>Jeg har ultimate boot cd med en masse værktøjer, men hvad skal jeg bruge ?

Find et af fdisk værktøjerne på ultimate boot cd, og lav en "fdisk /mbr"

Eller start op med windows xp cd-rommen i drevet og brug fixmbr og
derefter fixboot som beskrevet på
http://dbhome.dk/bartfreak/guider/fixboot.htm
--
Ivan V. Klattrup