MS Windows
briani 27239
mail/browser virker ikke trods netadgang?
Fra : Finn Christensen

Dato : 27-09-06 20:07

Ved ikke om jeg er i den rigtige gruppe og håber at jeg kan forklare
problemet:

Hvis jeg for en stund "mister forbindelsen" - enten ved at min maskine
(bærbar) går på standby, eller min internetforbindelse lige lukkes ned et
øjeblik, så kan jeg hverken bruge browser eller mail før jeg har genstartet
XP. Selv efter maskinen er tilbage fra dvale, eller routeren er i fuld gang,
så er det som om browser/mail er DØDT.

Jeg kan godt åbne en dos prompt og pinge eksterne IP adresser og websites på
livet løs og der svares lystigt altså er der "hul igennem" - routeren ser
ud til at fungere og alt ser fint ud. Altså lige bortset fra, at jeg ikek
kan hente noget i min browser eller for den sags skyld hente email. Hvis jeg
forsøger på det, sker der INTET. Så opfører explorer/outlook express sig som
om der IKKE er nogen internetforbindelse....

Hvis jeg genstarter XP, så spiller alting fint igen....

Dette sker som sagt, hvis maskinen går på standby/dvale og jeg lige
"aktiverer den" igen.....
Problemet er der ikke, hvis jeg har powerkabel i og den bare ryger på
pauseskærm. Det er kun hvis jeg kun kører på batteri (selvom det er fuldt
opladet, er problemet der stadig) og den som sagt lige når at "smide
forbindelsen".....

Problemet har ikke været der hele tiden, men er dukket op inden for de
sidste 2-3 uger

Nogen der har nogen ideer? Jeg sidder på en sprit ny bærbar og en
bredbåndsforbindelse hos Fullrate.

Finn

Fra : Finn Christensen

Dato : 27-09-06 20:12

"Finn Christensen" <finncSLETDETTE@webhuset.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis jeg genstarter XP, så spiller alting fint igen....

Kan lige tilføje at "reparer forbindelsen" hjælper heller ikke. Det gør
"deaktiver lan forbindelse og aktiver igen" heller ikke.

KUN en genstart af XP hjælper....

Tak tak for evt. tips og tanker om, hvad der kan være i vejen

Finn

Fra : Finn Christensen

Dato : 03-10-06 12:26

"Finn Christensen" <finncSLETDETTE@webhuset.dk> skrev i en meddelelse
> Ved ikke om jeg er i den rigtige gruppe og håber at jeg kan forklare
> problemet:

Den var der ikke lige nogen der havde nogle teorier om??

)

Finn