MS Windows
briani 27239
Windows 2000
Fra : Jesper

Dato : 27-09-06 16:38

Hej alle.

Jeg håber virkeligt at I kan hjælpe mig.

Jeg har en ven, som har en pc med Windows 2000 på (jeg kende ikke selv
styresystemen og har ikke set computeren)

Der er nu noget galt og hun ønsker at reinstallere Windows 2000, men er dog
ikke i besiddelse af Windows CD´en.

Jeg tænkte så på:

1) Kan man købe en og så blot installere påny?

2) Eller endnu bedre - findres der en gendannelsesfunktion som i XP, som jo
ikke kræver en installations CD?

På forhånd mange tak.

mvh

Jesper.

Fra : J.K.Arning

Dato : 27-09-06 20:03

On Wed, 27 Sep 2006 17:37:48 +0200, Jesper wrote:

> 1) Kan man købe en og så blot installere påny?

Ja det er vel det der er ideen med at kunne købe windows på cd/dvd.

> 2) Eller endnu bedre - findres der en gendannelsesfunktion som i XP, som jo
> ikke kræver en installations CD?

Nej

--
:: J.K.Arning :: http://arning.dk :: & mig ubekendte personer bedes undlade
at afslutte deres skriverier til mig med "KH dit og dat", så gode venner er

Fra : Kent

Dato : 28-09-06 12:37

Jesper skrev:
> Der er nu noget galt og hun ønsker at reinstallere Windows 2000, men er dog
> ikke i besiddelse af Windows CD´en.
>
> Jeg tænkte så på:
>
> 1) Kan man købe en og så blot installere påny?
Så vidt jeg husker, vil Win2000 under installationen finde ud af, at der
allerede er installeret en Win2000, og så kan hun vælge at reparere
denne installation. Jeg ved så ikke, om det vil give et problem med
licensen. Om hun bliver spurgt til licens nummeret på den nye CD.

Men ellers kan hun vælge at starte helt forfra og installere Win XP Home
i stedet for. Den koster sikker mindre. Omkring kr. 800.

--

Kent

Fra : Jesper

Dato : 29-09-06 05:42

"Kent" <kentFJERNmagnussen@aim.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Men ellers kan hun vælge at starte helt forfra og installere Win XP Home i
> stedet for. Den koster sikker mindre. Omkring kr. 800.

Tak for sarene.

Kan man "bare" installere XP "oven i" uden at først skulle foretage sig
noget specielt?

mvh

Jesper.

Fra : jda

Dato : 29-09-06 09:49

Fri, 29 Sep 2006 06:42:17 +0200 hamrede Jesper i tastaturet og der stod i
dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
>
> Tak for sarene.
>
> Kan man "bare" installere XP "oven i" uden at først skulle foretage sig

Man skal benytte sig af XPs tilbud om at formattere disken. Så får man en
ren installation at starte fra hvilket er langt at foretrække frem for en
opgradering
--
Jakob
Sv: Fordi det forstyrrer den måde mennesker normalt læser tekst

Fra : Claus Tersgov

Dato : 01-10-06 01:26

Jesper skrev:

> Kan man "bare" installere XP "oven i" uden at først skulle foretage
> sig noget specielt?

NEJ, nej og atter nej!

*Aldrig* installere oven i, når ens installation er fejlbehæftet, fordi man
dermed importerer registreringsdatabasen med over, hvilket betyder, at man
også medtager alle dårligdommene.

Der *skal* formateres og ny-installeres. Ellers er det spild af tid...

Claus