MS Windows
briani 27239
Windows XP Pro + printere?
Fra : Peter Jensen

Dato : 27-09-06 15:47

Jeg har en bærbar Pc med Win XP Pro og har to lokalprintere installeret. Den
ene bruger jeg på jobbet og den anden bruger jeg hjemme - dvs. at der kun er
een printer tilsluttet ad gangen.

Jeg mener at det engang var sådan at Windows selv valgte den tilsluttede og
tændte printer som standardprinter. Nu kan den ikke tilsluttede printer godt
blive stående som standardprinter hvorfor jeg manuelt skal flytte fluebenet
til den tilsluttede og tændte printer.

Kan Windows ikke selv styre dette?

--
Venlig hilsen
Peter Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 28-09-06 21:04

Peter Jensen wrote:
> [...]
> tilsluttede printer godt blive stående som standardprinter hvorfor
> jeg manuelt skal flytte fluebenet til den tilsluttede og tændte

Jeg tror ikke at Windows XP kan styre dette, helt af sig selv
og uden videre.

Måske kunne du lave 2 forskellige hardwareprofiler, ét hvor
kun "arbejdsprinteren" er installeret og et andet hvor det kun
er "hjemmeprinteren", der er installeret. Og så kan du få
Windows XP til at spørge dig, hver gang du starter PC'en,
hvilken hardware profil der skal benyttes. (Læs evt. om
brugen af hardwareprofiler under "Hjælp og support").

En anden mulighed kunne være at lave et lille simpelt batch
script, som køres automatisk når Windows XP er startet op,
og som spørger dig om du er hjemme eller på arbejde og så
sætter den ønskede printer til "default", alt efter dit svar.

Det er selvfølgelig stadig ikke helt automatisk, som du gerne
vil have det, men det kan da koges ned til et enkelt tastetryk
eller museklik.

-E.G.

Fra : Peter Jensen

Dato : 29-09-06 23:10

"El Guapo" <hold_udSNABELAyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det er selvfølgelig stadig ikke helt automatisk, som du gerne
> vil have det, men det kan da koges ned til et enkelt tastetryk

Tak for input. En god idé med to profiler - det er da i hvert fald en nem
måde.

Jeg mener at kunne huske at jeg engang fik Windows til at skifte automatisk,
men det var måske den gang jeg kørte Win2K.

Jeg arbejder viderer på sagen.

Peter Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-06 11:53

Peter Jensen wrote:
> [...]
>
> Jeg mener at kunne huske at jeg engang fik Windows til at skifte
> automatisk, men det var måske den gang jeg kørte Win2K.

Jeg synes også at jeg svagt kan erindre ét eller andet om noget
automatisk hardwareprofil skift... Jeg tror at det var i forbindelse
med en laptop og en docking station. Men det ligger mange år
tilbage. Måske er der andre, der kan huske noget?

Havde man nu været rigtig programmør eller script-freak, så
havde man sikkert kunne stykke noget kode sammen, som
hurtigt checkede hvilken én af de 2 installerede printere, der var
fysisk tilstede og så sætte den til Default.

-E.G.