MS Windows
briani 27239
bedste mal og spyware fjerner?
Fra : Keldo

Dato : 26-09-06 08:16

hejsa

hvilke program finder I bedst til at fjerne diverse malware og spyware? Det
er nemli´ noget der er sluppet forbi min windows defender.

Fra : Karsten Jensen

Dato : 26-09-06 09:27

"Keldo" <keldo@hotmail.com> skrev:
> hejsa
>
> hvilke program finder I bedst til at fjerne diverse malware og spyware?
> Det er nemli´ noget der er sluppet forbi min windows defender.
Der er efterhånden så meget skadelig kode på nettet, at et eller to
sikkerhedsprogrammer ikke kan klare det hele alene. Hitman Pro er sagen. Det
er ikke i sig selv et spywareprogram, men er et script som kører 7
forskellige mal/spyware removere, når man aktiverer scriptet.

Ad-Aware SE 1.06 Personal (Freeware), Lavasoft
Spybot Search & Destroy 1.4 (Freeware) PepiMK
Spy Sweeper 3, 4 en 4.5 (1 Trial version)
Spyware Doctor 3.5 (Lite version)
CWShredder 2.19 (Freeware) InterMute
SpywareBlaster 3.5.1 (Freeware) Javacool Software
Spyware Block List Freeware.

Første gang man eksekverer scriptet, vil det downloade programmerne - også
opdateringer. Næste og efterfølgende gange, vil det opdatere med de seneste
definitioner, og køre de programmer, man opsætter det til. Efter kørsel
(laang tid), får man en rapport over hvilket mal/spyware man har på sin PC,
og kan fjerne hvad man vil, med et par enkelte klik med musen. Jeg har kørt
med det i lang tid, og det kører meget stabilt og automatisk. Hvad det ene
program ikke finder, finder det andet.

http://www.hitmanpro.nl/

Lad dig ikke afskrække af sproget på siden (hollansk tror jeg). Men man kan
vælge engelsk som sprog, når man downloader og installerer.

Mvh.

Karsten

Fra : Keldo

Dato : 26-09-06 10:32

takker mange gang, det er det bedste link jeg nogensiden har fået.......

Fra : jama

Dato : 26-09-06 11:27

> [...]
>
> Lad dig ikke afskrække af sproget på siden (hollansk tror jeg). Men man
> kan vælge engelsk som sprog, når man downloader og installerer.

Ingen af dem, jeg har brugt dem alle
dette her enda som betalt " Ad-Aware SE 1.06 Personal" og ingen af dem ku
hjælpe, da jeg fik et rigtig ondartet angreb, som låste min Startside.Men
det kunne dette "SuperAntiSpyware" det tog ALT.Så har du brug for hjælp brug
dette, derfor ikke sagt du ikke kan ha andre install.det er enhvers egen
sag!! Men jeg ville ?
Vh.Jama

Fra : Hagar

Dato : 26-09-06 13:26

> [...]
> det kunne dette "SuperAntiSpyware" det tog ALT.Så har du brug for hjælp
> brug dette, derfor ikke sagt du ikke kan ha andre install.det er enhvers

Så vil jeg da lige korrigere dig, for jeg har selv samme program, MEN hvis
jeg "efter scanner" med AdAware, så kan den nu godt finde noget, så der
findes, efter min mening, intet perfekt program til dette formål.

Hagar

Fra : Karsten Jensen

Dato : 26-09-06 13:40

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev:

> Så vil jeg da lige korrigere dig, for jeg har selv samme program, MEN hvis
> jeg "efter scanner" med AdAware, så kan den nu godt finde noget, så der
> findes, efter min mening, intet perfekt program til dette formål.

Jeg giver dig ret. Og desværre tror jeg (personligt), at hackerne for mere
overtaget over tid. Det bedste er selvfølgelig at undgå at få skidtet ind på
sin PC til at begynde med. Og der kan man jo heldigvis gøre en del. Selv
kører jeg med Spy Sweeper til realtime beskyttelse, plus lidt andre småting
fundet på http://www.spywarefri.dk/

Mvh.

Karsten

Fra : Kim

Dato : 27-09-06 09:24

"Karsten Jensen" <okokokokokok@invalid> skrev

> Hitman Pro er sagen.

Nej.
Testede det lige på min maskine og ændrede alle de indstillinger i
både Ad-Aware og Spybot Search & Destroy så hele maskinen
ikke blev scannet.

Mit Råd, download hellere alle programmerne, installer dem enkeltvis,
og "sæt" dem op enkeltvis.

> [...]
> Spyware Doctor 3.5 (Lite version)
> CWShredder 2.19 (Freeware) InterMute
> SpywareBlaster 3.5.1 (Freeware) Javacool Software

Det som Hitman Pro præcist henter af Antispywaresoftware er:

Antispywaresoftware

Ad-Aware SE 1.06 Personal (Freeware), Lavasoft

CWShredder 2.19 Freeware InterMute

Ewido Anti-Spyware Microscanner

Flash Player security upgrade Freeware Adobe Systems

McAfee VirusScan SuperDAT File v4858

SuperDAT VirusScan McAfee

NOD32 Antivirus 2.51

Spybot Search & Destroy 1.4 Freeware

Spy Sweeper 3, 4 en 4.5 (1 Webroot

Spyware Doctor 4.0 PC Tools

SpywareBlaster 3.5.1 Freeware Javacool Software

Windowas Security Update KB912812 Freeware Microsoft

Windowas Security Update KB912919 Freeware Microsoft

Sysclean Package Freeware Trend Micro

NOD32 Antivirus 2.51 NOD32

Webroot Spy Sweeper Trial version

som sagt, hent dem 1 af gangen

Mvh Kim

Fra : Karsten Jensen

Dato : 27-09-06 10:13

"Kim" <no@way.dk> skrev:

> som sagt, hent dem 1 af gangen

Tak for info. Men mener du at man skal hente alle disse programmer et af
gangen, konfigurere dem, køre dem et ad gangen o.s.v.?. Det tror jeg ikke at
mange har tid og tålmodighed til. Det er ikke realistisk. Så hellerere få et
script til det - automatisk. At det så ændrer nogle indstillinger, gør vel
ikke så meget. Der er stadigvæk en god sandsynlighed for at checket sin PC
rimeligt grundigt, især når det kører så mange antispyware/malware
programmer igennem.

Mvh.

Karsten

Fra : Robert Eriksen

Dato : 27-09-06 10:40

Karsten Jensen wrote:
> At det så ændrer nogle indstillinger, gør vel
> ikke så meget.

Lidt ironisk at tænke på det er selvsamme holdning, der er skyld i
inficeringerne til at starte med

Fra : Karsten Jensen

Dato : 27-09-06 10:46

"Robert Eriksen" <roe@adr.dk> skrev:

> Lidt ironisk at tænke på det er selvsamme holdning, der er skyld i
> inficeringerne til at starte med

Hvad mener du?. Det meste af Hitman Pro er ikke et produkt der beskytter
realtime. Det er et man kører regelmæssigt for at undersøge, om ens PC er
inficeret. Der findes sikkert bedre løsninger, som den Kim skitserer
ovenfor. Jeg tror bare ikke at den er realistisk overfor det store flertal.

Mvh.

Karsten

Fra : Kim

Dato : 27-09-06 12:34

Jo, hvad hjælper det hvis den kun scanner C drevet men man har 4 harddiske ?

Fra : Karsten Jensen

Dato : 27-09-06 13:02

"Kim" <no@way.dk> skrev:

> Jo, hvad hjælper det hvis den kun scanner C drevet men man har 4 harddiske
> ?

Mærkeligt, hos mig scanner det begge mine drev, C og D. Men måske jeg har en
anden version af programmet. Jeg har forøvrigt også rodet lidt med
opsætningen. Jeg ved ikke hvad den forskel skyldes.

Mvh.

Karsten

Fra : Karsten Jensen

Dato : 27-09-06 13:37

> Mærkeligt, hos mig scanner det begge mine drev, C og D. Men måske jeg har
> en anden version af programmet. Jeg har forøvrigt også rodet lidt med
> opsætningen. Jeg ved ikke hvad den forskel skyldes.

Jeg glemte at nævne at min version af Hitman Pro er v. 2.5.2.1. Jeg kører
lige scriptet igennem lige nu, for at se om alle spyware programmerne
scanner begge mine HDDer. Indtil videre er Ad-Aware OK. Den scanner begge
drev. Vender tilbage.....

Karsten

Fra : Karsten Jensen

Dato : 27-09-06 15:04

> [...]
> lige scriptet igennem lige nu, for at se om alle spyware programmerne
> scanner begge mine HDDer. Indtil videre er Ad-Aware OK. Den scanner begge

Pyha, det tog lidt tid. Jeg orkede ikke at køre alle spy/malware
programmerne igennem, men her er "rapporten", over mit system med to
harddiske:

Ad-Aware-SE: Scannede både C & D drev
- En fuld scan af systemet - ikke bare
den begrænsede, som prog. også byder på.

Evido Anti Spyware: Scannede både C & D drev
- Også her en fuld scan.

Spysweeper: Scannede både C & D Drev
- Så vidt jeg kunne se også en optimal scan. Jeg
kunne dog ikke lige se, om scanning for rootkits
var aktiv.

Spybot, Search and Destroy:
-Kunne ikke gennemskue, hvor meget den
scannede.

Og så orkede jeg ikke mere. Desværre giver Hitman Pro, vist ikke nogen
detaljeret log. Jeg kan ikke se den nogen steder. Hvad angår sidste step,
rensningen af ens system, giver programmet kun oplysninger om hvad det har
fundet på drev C. Er det en designmæssig fejl, eller har jeg misforstået
noget?. Hvis det kun er Drev C, der bliver renset, må jeg give Kim ret i
hans pointe. Så er programmet nok mest for folk med kun et drev

Mvh.

Karsten