MS Windows
briani 27239
2GB microdrive USB ??
Fra : Ukendt

Dato : 22-09-06 17:39

Hejsa

Jeg har købt mig sådan en kær lille fætter, nærmere bestemt en Samsung
Pleomax UHD-2G til USB 2

Hvad sker der lige med overførselshastigheden på denne tingest...

Når jeg bruger XP og denne computer, vælger en fil og kopierer den til
Micro drevet, så går der ca. 5 sec for en fil på 23MB, gør jeg det
igennem Total Commander, går det helt galt, men den svinger også meget i
hastighed, og specielt FTP, den er slet ikke god til kommunikation,
bruger jeg Frigate3 istedet, går det noget bedre, så går der 33 sec for
samme fil...

Hvad er det lige der gør det, at forskellen på overførselshastigheden er
så stor, er det selve programmerne eller er det noget setup af USB...??

Mvh
Carsten, Sandby

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-06 16:38

Carsten & Ann skrev:
> [...]
>
> Hvad er det lige der gør det, at forskellen på overførselshastigheden er
> så stor, er det selve programmerne eller er det noget setup af USB...??

Ehh, er der nogen som kan vise mig til en anden gruppe, hvor der kunne
være nogen som kunne hjælpe mig...??

Mvh
Carsten, Sandby

Fra : Claus Tersgov

Dato : 23-09-06 17:15

Carsten & Ann" <"aeth ] a [ os.dk skrev:

> [...]
>
> Hvad er det lige der gør det, at forskellen på overførselshastigheden
> er så stor, er det selve programmerne eller er det noget setup af

Det er TC, som kopierer på en anden måde. Bl.a. læser den hele
mappestrukturen på drevet ind, hver gang du kigger på drevet og når du
lægger en fil over. Det tager også ekstra tid.

Men det burde ikke tage så lang tid. Jeg har selv flere af de samme drev, og
hos mig kører de ganske hurtigt. Jeg bruger dem på flere maskiner, bl.a. min
server til backup af configurationsfiler osv.

Claus

--
Et par af disse små harddiske sælges. Se mere her:
www.tersgov.dk/salg.htm

Fra : Ukendt

Dato : 24-09-06 13:48

Claus Tersgov skrev:

> Det er TC, som kopierer på en anden måde. Bl.a. læser den hele
> mappestrukturen på drevet ind, hver gang du kigger på drevet og når du
> lægger en fil over. Det tager også ekstra tid.

Ja, det har jeg fundet ud, TC er meget langsom, og det er den også når
man bruger FTP delen, der går det også helt galt for den, men Frigate er
bedre, ca. dobbelt så hurtig, men står slet ikke mål med XP selv gennem
denne computer..

> Men det burde ikke tage så lang tid. Jeg har selv flere af de samme drev, og
> hos mig kører de ganske hurtigt. Jeg bruger dem på flere maskiner, bl.a. min
> server til backup af configurationsfiler osv.

Nej, det mener jeg jo heller ikke, og jeg forstår ikke at XP selv gør
det så meget hurtigere, jeg ved godt at de to programmer er
overbygninger, men det er jo en helt vild stor forskel der er...

Kan det hjælpe at installere den driver man kan downloade til den...??

Mvh
Carsten, Sandby

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 26-09-06 11:20

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> wrote in message

> Det er TC, som kopierer på en anden måde. Bl.a. læser den hele
> mappestrukturen på drevet ind, hver gang du kigger på drevet og når du
> lægger en fil over. Det tager også ekstra tid.

Nej den gør ikke, så er det noget opsætning i har lavet om på, har brugt
wincommand / TC i 5 år og den genindlæser aldrig noget når jeg skifter drev
eller kopierer..