MS Windows
briani 27239
afspilning af mpg filer
Fra : Michael Hansen

Dato : 22-09-06 13:39

Hej

Jeg har nogle gamle film klip liggende i mpg format, efter at have
formateret "dyret" vil den ikke ikke afspille filerne, den melder fejl, har
prøvet med nyeste mediaplayer, radlight, BS player og winamp. Hva kan jeg
gøre for at kunne se disse?

Mvh. Michael

(håber det er rette gruppe)

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 22-09-06 14:25

Michael Hansen wrote:

> [...]
> prøvet med nyeste mediaplayer, radlight, BS player og winamp. Hva kan jeg

Du manger sansynligvis en decoder.
Nu skal du bare finde ud af hvilken, hente og installere den.

Med G-spot kan du sikkert let se hvilket codec der er brugt til dine
videoklip... og søg så.

http://www.headbands.com/gspot/
http://www.google.com/search?q=mpg+codec

Måske kan FDDShow codec-pakken hjælpe. Den klarer lidt af hvert.
http://sourceforge.net/projects/ffdshow/

--
Mvh. Lars

Fra : Michael Hansen

Dato : 22-09-06 14:30

Tja det var også min tanke, men har inst. div. codec, GSpot fortæller også
jeg har codec´et inst.
Så prøvede jeg for sjov at omdøbe den til avi i stedet, vupti skal kan alle
de afspillere spille film klipne...
Men det blev jeg ikke særlig klogere af, andet jeg kan omdøbe hver gang jeg
skal afspille en mpg fil

Nogen bud?

Michael

Fra : Kim2000

Dato : 22-09-06 16:34

"Michael Hansen" <mhansenFJERN@FJERNjyde.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> formateret "dyret" vil den ikke ikke afspille filerne, den melder fejl,
> har prøvet med nyeste mediaplayer, radlight, BS player og winamp. Hva kan

Har du prøvet med vlc player (søg på navnet i google)?

Fra : Michael Hansen

Dato : 22-09-06 16:45

Hmm, den kan. Men de andre kan stadig kun ved omdøbning til avi. Synes ikke
logikken springer frem må jeg sige. Men det nok bare windows...

Michael

Fra : Bc

Dato : 22-09-06 17:40

> Hmm, den kan. Men de andre kan stadig kun ved omdøbning til avi. Synes
> ikke logikken springer frem må jeg sige. Men det nok bare windows...
>
> Michael

Nej der er ikke bare windows du mangler en DVD afspiller som f.eks.
PowerDVD eller WinDVD, PowerDVD er nogen gange bundled med Nero.

--
Venlig Hilsen
Bjarne

Fra : Michael Hansen

Dato : 22-09-06 19:04

Har powerdvd, kan se den også kan spille den.... Tja klog bliver man aldrig
helt på WIN

Mic.