MS Windows
briani 27239
Den nye Spyware har "måske" lagt en Harddi~
Fra : mvama

Dato : 21-09-06 21:43

Kammeraten kom til mig med Harddisken efter et andgreb, vi format.og lagde
XPpro sp2 dk. ind den install.det hurtigt ca. 3/4 tim.Men da den skulle
staete op standsede den i opstarten, hvor den stod 1 tim. så opgav vi.Nu har
vi pillet Harddisken ud og jeg gir den et chfdsk nu for at se,om der er
dårlige sektore? Jeg kommer tilbage med resultatet.
Mvh.Jama

Fra : Lyrik

Dato : 21-09-06 22:37

"mvama" <nonspam@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> har vi pillet Harddisken ud og jeg gir den et chfdsk nu for at se,om der
> er dårlige sektore? Jeg kommer tilbage med resultatet.
++++++++++++++++++
Der er ting der kan overleve en formattering.
Jeg har været ude for at et Linux-bootprogram stadigvæk hindrede XP i at
starte op efter at jeg havde gjort det samme som du.

Jeg fixede det ved at have en plade med "Hirens boot disk" som jeg startede
maskinen op på. Den havde et program der hed "Boot Magic" så vidt jeg
husker.
Den viste partitionerne og spurgte hvilken partition jeg ønskede at starte
op fra.
Så virkede det med det samme.
Det er altså bootsektoren der skal regenereres.
Den peger ikke på XP installationen idet der sidder en rest af noget andet.
HD fejler ikke noget.

Hilsen
Jens

Fra : jama

Dato : 21-09-06 23:48

"Lyrik" <lyrikFJERN@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det er altså bootsektoren der skal regenereres.
> Den peger ikke på XP installationen idet der sidder en rest af noget

--------------------------------
Ja Jens du havde ret, jeg måtte format den flere gange, Xp installationen
røg, da en scandisk ikke kunne gennemføres helt.Så vi beslutede, at XPen
måtte ryge, da format måtte til flere gange, nu efter jeg også har kørt
SuperAntiSpyware programmet og"CHKDSK"Harddisken viser det, at alt
tilsyneladene er OK.Så han fik disken og XPpro med hjem og så må vi se, om
det dennegang lykkede os, at få XP til helt at gennemføre en installation.I
morgen ser jeg ned til ham og får det, at vide.
Mvh.Jama

Fra : jama

Dato : 22-09-06 14:05

"jama" <3066@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> det dennegang lykkede os, at få XP til helt at gennemføre en
> installation.I morgen ser jeg ned til ham og får det, at vide.

Ingen problemmer XP blev install.på rekord tid
vh.Jama

Fra : GB

Dato : 22-09-06 11:49

"Lyrik" <lyrikFJERN@heaven.dk> wrote in

> Der er ting der kan overleve en formattering.

Jeg ville ikke formatere, men fdiske.

GB

Fra : jama

Dato : 22-09-06 14:08

"GB" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> "Lyrik" <lyrikFJERN@heaven.dk> wrote in

> Jeg ville ikke formatere, men fdiske.
>
> --
> Med venlig hilsen
> GB

Det er gjort først lavede vi ny partion, men det var her install.standsede
lige før den var færdig.
Mvh.Jama

Fra : GB

Dato : 22-09-06 20:37

"jama" <3066@worldonline.dk> wrote in

> Det er gjort først lavede vi ny partion, men det var her
> install.standsede lige før den var færdig.

Du skal først slette alle de eksisterende partitioner (også non-DOS
partitioner som NTFS), derefter formatere og SÅ installere.

GB

Fra : jama

Dato : 23-09-06 09:29

> [...]
>
> Du skal først slette alle de eksisterende partitioner (også non-DOS
> partitioner som NTFS), derefter formatere og SÅ installere.

Nu er alt klaret, men selvfølgelig er alt det du skriver gjort.Det var en
250BG Disk der skulle deles i to, så vi måtte selvfølgelig først slette
Partionen da han ville ha to drev C/D. Så alt er gjort på den rigtige
måde,det var ikke fejlen, det var derimod den Spy der kom ind med Messenger,
og hvor han ikke fik afbrudt strømmen m.det samme så hele disken blev
oversvømmet m.lortet.

Mvh. Jama