MS Windows
briani 27239
Ustabil windows xp
Fra : Henrik

Dato : 20-09-06 17:35

Hej
Min windows xp media center 2005 kører højst besynderligt. Nogle
bestemte programmer går ned når de laver cpu-krævende opgaver og windows
kan såmænd også finde på at genstarte pludseligt når media-centeret
kører. Er der noget jeg kan undersøge for at spore mig ind på problemet?

mvh henrik

Fra : Martin

Dato : 20-09-06 18:52

Henrik wrote:
> [...]
> kan såmænd også finde på at genstarte pludseligt når media-centeret
> kører. Er der noget jeg kan undersøge for at spore mig ind på problemet?

Lyder måske som et varmeproblem - især hvis det kun er hvis det kun er
noget der sker når det er meget CPU krævende.
Og nu er mediecenter PC'er oftest dårlig kølet pga pladsmangel til
kølere, evt passive kølere.

Prøv at tage låget af kassen og sæt noget køling på fx. en bordblæser
direkte ned på CPU'en (med den normale blæser/passive køler på) og se om
der så sker det samme.

Fra : John

Dato : 20-09-06 19:11

"Martin" <maa@scandesigns.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv at tage låget af kassen og sæt noget køling på fx. en
> bordblæser direkte ned på CPU'en (med den normale
> blæser/passive køler på) og se om der så sker det samme.

- eller check evt temperaturen:

http://majorgeeks.com/download.php?det=4988

Kan køre minimeret i systray.

Mvh John

Fra : Martin

Dato : 20-09-06 20:42

John wrote:

> - eller check evt temperaturen:
>
> http://majorgeeks.com/download.php?det=4988
>
> Kan køre minimeret i systray.
>
> Mvh John

Nu er det jo ikke alle CPU/Bundkort/Grafikkort/RAM der understøtter
temperatur målere :)

Fra : QBIC [ 6400 ]

Dato : 21-09-06 17:20

Kan det non skyltes noget ustabil eller defekt ram
Det er sådan en PC typisk reagere på ovenstående problem

/ Niels