MS Windows
briani 27239
Begrænset internetforbrug
Fra : joke

Dato : 19-09-06 13:24

Hej

Har en ven der godt kunne bruge sådan at han kan give f.eks. 1 times
internet tid til børnene om dagen hvor de så selv får lov at forvalte denne.

Findes der et program eller ikke for dyr hardware der kan det eller er man
nød til at gøre det ved selv at holde øje.

Har selv prøvet et netcafe program virkede ok men problemet var bare at det
også blokere alm. brug af computeren i dette tilfælde er det kun
internetforbruget der skal begrænses.

Og nej det er ikke en løsning blot at aftale eller helt undlade at koble
pcen til, og det skal også være en løsning som ikke bare lige kan laves at
barnet så man er på.

Hilsen

Johnny

Fra : vk

Dato : 19-09-06 14:05

> ..........og det skal også være en løsning som ikke bare lige kan laves at
> barnet så man er på.

Skal løsningen så være at man kan lave et barn som ikke lige er på.....

Fra : joke

Dato : 19-09-06 14:43

"vk" <v@v.dd> skrev i en meddelelse

> Skal løsningen så være at man kan lave et barn som ikke lige er på.....

Hehe lidt sjov formulering jeg fik der, det det drejer sig om er at
løsningen gerne skulle være så de unge/barnet ikke bare lige ved at sætte et
kabel i tænde en router eller lign. kan få net adgang, men omvendt skal
andre samtidige brugere kunne få adgangen

Hilsen

Johnny

Fra : Henning

Dato : 19-09-06 14:41

On Tue, 19 Sep 2006 14:23:50 +0200, "joke"
<nospamdethaderjegfjernbaredetherogbrugkunjkp6670@hotfjernesogsaamail.com>
wrote:

> [...]
>pcen til, og det skal også være en løsning som ikke bare lige kan laves at

Køb en hardware-firewall/router til et par hundrede eller tre. Så kan
du styre det derfra

Fra : www.mamegames.dk

Dato : 19-09-06 15:45

Hvordan har du forbundet børnePC´en og din PC til nettet.

Jeg har haft det sådan at børnePC´en var sluttet til via en billig hub, og
så til routeren, der var så monteret et tænd/sluk ur som strømforsyningen
til hubben kørte igennem, når hubben var slukket, var der ingen
internetforbindelsen, men så var det jo altid samme tidspunkt der var
internet adgang hver dag.

Eller skal det var en time med ½ time med mellemrum, så dur den løsning
ikke.

Hygsom
Leo