MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Gemme emotion icons fra Messenger
Fra : Henrik Pedersen

Dato : 18-09-06 15:48

Hej NG.

Først og fremmest vil jeg beklage, hvis denne post er havnet i den forkerte
gruppe - correct me if I'm wrong.

Jeg vil gerne vide om det er muligt, at gemme sine indstillinger i Windows
Live Messenger (den nyeste udgave). Specielt sine emotion icons...

Problemet er, at så snart jeg laver en ny install. af Windows og installere
Windows Live Messenger igen, så har jeg mistet alle mine personlige ikoner.

Findes der en måde at gemme dem på (tage en backup af dem), og lægge dem ind
igen på den nye install.?

Takker på forhånd for hjælpen!

Mvh
Henrik Pedersen

Fra : Tursoe

Dato : 18-09-06 21:59

> Findes der en måde at gemme dem på (tage en backup af dem), og lægge dem ind
> igen på den nye install.?

Jep men det er et hax for det er ikke nemingen man skal kunne det
sådan uden videre.

De ligger catchet i en mappe under "documents and settings" som jeg vil
prøve at forklare hvordan du finder.

Hos mig ligger de her:

c:\Documents and Settings\<!USERNAME>\Application Data\Microsoft\MSN
Messenger\<!MSNUSERID>\

Hvor <!USERNAME> er dit brugernavn på computeren og
hvor <!MSNUSERID> er dit entydige ID (Tal) hos Windows Live ID. Det
består af 10 tal.
Det kan for eksempel være 4215398751.
Find den mappe der indeholder undermapper og andre filer.

Kopier, og jeg mener kopier fordi ændringer her kan ødelægge din
opstart af messenger, filerne over i en ny mappe.

Filerne ligger i mange formater, men billederne kan findes på
følgende måde:
Prøv at omdøbe filerne til henholdsvis bmp, png, gif og jpg.
Start med bmp og flyt alle de billeder der fremkommer over i en anden
mappe.
Prøv derefter med png og flyt derefter disse billeder over i den før
omtalte mappe.
Brug denne fremgangsmåde på alle filerne med de endelser du vil søge
efter.

Du kan også finde andre filer som du ikke kan læse (Det kan være
dynamiske baggrunde og lignendne da de ligger i andre formater og jeg
endnu ikke har luret hvordan man kan ændre i disse.)

Venlig hilsen
Christian