MS Windows
briani 27239
xp langsom boot start
Fra : No Xp

Dato : 18-09-06 12:47

Min bærbare pc tager efterhånden en evighed om at starte op.
Rulle dioderen under win opstart kører ca 15 gange før der sker noget mod
før kun ca 8 gange
Ikonerne på skivebordet kommer langsomt frem en efter en.
Det er irreterende
Jeg har ikke installeret nogle nye programmer.
Men har scannet for virus diskfrakmenteret og kørt SUPERAntiSpyware uden det
hjaæl noget.
Ved der findes et hav af programmer som skulle kunne sætte turbo på win
opstarten.
Har hørt om Botvis.
Kender nogen andre programmer de har gode erhfaringer med
Så hører jeg meget gerne

Mvh Søren

obs kører xp pro med alle opdateringer hentet og min antivirus er symantec
corb ver 10

Fra : Dolph

Dato : 18-09-06 13:00

Tweaknow powerpack2006 er fortrinlig til at styre opstart og optimere ram og
internetforbindelse mv.

Og bittorent sløver meget opstarten hvis den køre i baggrunden.

--
Dolph
Plenty of assholes walking this planet.

Fra : No Xp

Dato : 18-09-06 16:20

Hej Dolph

Har du nogen ide hvor jeg kan fnde
Tweaknow powerpack2006

Søren

Fra : Ingolf

Dato : 18-09-06 13:38

"No Xp" <abc@def.gf> wrote in message news:pHvPg.19$js3.6@news.get2net.dk...
> [...]
>
> Mvh Søren
>
> obs kører xp pro med alle opdateringer hentet og min antivirus er symantec

Har du fornylig haft en diskfejl eller lign? Lyder for mig som om din
harddisk er hoppet over i PIO mode.

Start->kør -> skriv "DevMgmt.msc", find så "IDE ATA / ATAPI controllers", og
tryk på plusset. Højreklip først "Primary IDE channel", og vælg egenskaber.
Se under 'avanceret'-fanebladet. Her skal Device 0 og 1 gerne stå til 'DMA
if available'. Står de i "PIO ONLY" mode, er det her dit problem ligger.
Ændr denne til "DMA if available", og genstart.

Kan du ikke ændre denne indstilling, er sidste mulighed at afinstallere
"Primary IDE channel", og genstarte. Dette vil geninstallere IDE driveren,
og igen sætte den til 'DMA if available".

Check også 'Secondary IDE channel'

ER din harddisk hoppet over i PIO mode af sig selv, skal du ikke forvente at
den lever meget længe. Check den med "CHKDSK /F /R" og genstart.

Fra : John

Dato : 18-09-06 14:25

"No Xp" <abc@def.gf> skrev i en meddelelse

> Min bærbare pc tager efterhånden en evighed om at starte op.

Tips:

http://www.tweakxp.com/article37006.aspx

http://www.tweakxp.com/article37496.aspx

Har du mon Norton installeret.. ?

> Jeg har ikke installeret nogle nye programmer.

- men måske mange, der starter op sammen med windows. Check evt i
start>kør, skriv msconfig, vælg fanebladet start, og fjern
flueben i programmer, der ikke behøver at starte sammen med
windows, fx messengers, Adobe m fl

> har scannet for virus diskfrakmenteret og kørt SUPERAntiSpyware

Glimrende

> Har hørt om Botvis.

BootVis: http://www.majorgeeks.com/download.php?det=664

Efter install: Start programmet, klik Trace> Optimize System.
Fixede startproblemer her :)

Mvh John

Fra : ttoet

Dato : 19-09-06 16:34

No Xp wrote:
> [...]
> Så hører jeg meget gerne
>
> Mvh Søren
>
> obs kører xp pro med alle opdateringer hentet og min antivirus er

Hvor gammel er din bærbare? Min datters bærbare Dell har snart 4 år på
bagen. Den er født med Xp home, og det fungerede fint. Imidlertid har
servicepack 2 samt efterfølgende opdateringer helt taget pusten fra den. Den
tager en evighed om at starte op. Da jeg mente at hun måske havde alt for
mange ting kørende samtidig, og dertil en del artefakter fra tidligere
programmer, besluttede jeg mig for at formattere den og installere helt fra
bunden. Der var ingen problemer med installeringen, og Microsofts
automatiske opdateringer fungerede også problemløst. Driverinstallationerne
gik også problemfrit, og jeg var meget spændt da jeg startede op igen.
Resultat: ingen ændring. Næsten. Jeg tror simpelthen at hardwarekravene til
Win XP stille og roligt er vokset i takt med diverse opdateringer og
servicepacks, så den maskine der oprindeligt var beregnet til XP ikke
længere er særlig brugbar.

Thoeger

Fra : Oskar

Dato : 19-09-06 18:14

> [...]
> diverse opdateringer og servicepacks, så den maskine der oprindeligt var
> beregnet til XP ikke længere er særlig brugbar.

Den historie kan jeg også bekræfte.
Jeg fik en bærbar for 2,5 år siden på mit arbejde. Dengang kørte vi W2k og
den kørte rigtig godt. Sidste sommer opgraderede vi til XP og den er bare
blevet langsommere og langsommere, med hver opdatering der komme. Og det er
på trods af at jeg holder den rimelig godt trimmet.