Validering af frameset
Fra : Kurt Lund

Dato : 23-06-01 21:13

Nogen der kan fortælle mig, hvorfor koden til framesettet

Validatoren på w3c brokker sig over frameborder=0

Det burde da være korrekt?

--
Kurt Lund

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-06-01 22:16

Sat, 23 Jun 2001 22:12:53 +0200, skrev "Kurt Lund"
<kl@fabel.dk>:

>Nogen der kan fortælle mig, hvorfor koden til framesettet
>på
>Validatoren på w3c brokker sig over frameborder=0

Fordi, de vil have at et frameset skal se sådan ud:

<frameset rows="50%,*">
<frame name="top" src="top.htm" scrolling="auto"
frameborder="0">
<frameset cols="13%,*">
<frame name="left" src="left.htm" scrolling="auto"
frameborder="0">
<frame name="main" src="main.htm" scrolling="auto"
frameborder="0">
</frameset>
</frameset>

Det betyder, at bl.a. Netscape 4 vil vise border.
Spørgsmålet har været oppe før, jeg kan ikke mindes, at der blev
fundet en løsning.

Se evt.
<http://www.w3.org/TR/html4/present/frames.html#adef-frameborder>

med venlig hilsen