80GB Harddisk i PB 12" 867Mhz
Fra : Jens Rasmussen

Dato : 23-11-06 14:43

Fra : Henrik Münster

Dato : 23-11-06 17:36

On 2006-11-23 14:43:18 +0100, Jens Rasmussen <hest@diku.dk> said:

> [...]
> Seagates side siger at der er problemer nogle gange:
>
> MAY REQUIRE FORMATTING AND PARTITIONING SOFTWARE TO ACHIEVE FULL
> CAPACITY.
>
> Some systems BIOS have capacity limitations. Types that have
> been identified are:
> # Drive capacity minus 68 GB
> Examples:
> * 80 GB drive seen as 10 GB
>
> Seagate skriver saa hvordan man loeser det problem under Windows...
>
> Jeg har koebt et firewire-kabinet, og der virker den. Jeg har foerst
> formatteret den i en pc, men jeg vil jo helst bruge den internt.

En pc formaterer jo harddisken i et andet format end en Mac. Har du
prøvet at formatere den i HFS+ med Disk Utility med en enkelt maksimalt
stor partition?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 23-11-06 17:40

Fra : Henrik Münster

Dato : 23-11-06 18:26

On 2006-11-23 17:40:22 +0100, Jens Rasmussen <hest@diku.dk> said:

> Det kan jeg hvis hd'en sidder i Firewire-kabinettet. Hvis den sidder
> internt, saa melder Disk Utility read/write eller input/output error
> (kan ikke huske hvilken) naar jeg proever.

Ja, så ved jeg ikke rigtig, hvad der er galt. Jumperne på harddisken
står vel rigtigt? Den der forklaring på Seagates hjemmeside med
problemer med en BIOS lyder ikke rigtig som om, det har noget med Mac
at gøre. Jeg har selv engang sat en Seagate harddisk på 80 GB i en
gammel iMac, og det gik fint, da jeg først havde sat jumperne til, at
den var master.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 23-11-06 20:07

Jens Rasmussen <hest@diku.dk> writes:

> Det kan jeg hvis hd'en sidder i Firewire-kabinettet. Hvis den sidder
> internt, saa melder Disk Utility read/write eller input/output error
> (kan ikke huske hvilken) naar jeg proever.

Det lyder defintiivt som om der er en begrænsning i den indbyggede
ide-controller.

Hvis den SKAL sidde internt, må du nok have en mindre disk.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 23-11-06 20:22

> Det lyder defintiivt som om der er en begrænsning i den indbyggede
> ide-controller.

omboard contoleren kan snildt klare 127GB, der må være tale om en
firmware ting på disken som ATA controleren ikke kan lide.

Merlin Works CR-3/2.5 & Capagnolo Chorus 2007.

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 23-11-06 22:53

Jens Rasmussen <hest@diku.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg har tjekket ide-controlleren, det er en ATA/100 ligesom hd'en.
> Seagates side siger at der er problemer nogle gange:

Hvorfor pokker har du ikke købt en 100 GB med 7200 rpm og 8 MB cache ?

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 24-11-06 12:25

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 24-11-06 12:34

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 24-11-06 17:43

Jens Rasmussen <hest@diku.dk> wrote:
> [-- text/plain, encoding 8bit, charset: iso-8859-1, 19 lines --]

> Også med ATA-4, som MacTracker siger der sidder i?

ja - gider du iøvrigt lade væøre med at sende det der multipart MIME
haløjsa?

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 24-11-06 12:43