Sahrepoint til Mac OSX 10.48 intel
Fra : Søren

Dato : 20-11-06 11:12

Jeg har nu benyttet Sharepoints i lidt over en uge til at dele mapper ud
på netværket. Til tider sker er at mapperne forsvinder - ikke rent
fysisk men visuelt ude på clienterne/macs. Det jeg så kan gøre er at
genstarte serveren og så bliver de synlige igen for en tid.

Det er ligegyldigt hvilken bruger jeg benytter til at logge på -
Resultatet er for sig vidt det samme.

Alle Mac'er er Imac Intel med 10.4.8.

Nogen ide til hvad der kan være galt ?

Søren

Fra : Peter Kiil

Dato : 20-11-06 15:15

Søren - srl_fjerndette@get2net.dk on 20/11/06 11:11 wrote:

> [...]
> genstarte serveren og så bliver de synlige igen for en tid.
>
> Det er ligegyldigt hvilken bruger jeg benytter til at logge på -

Gør dig selv den tjeneste at købe en OS X Server licens, det virker 100
gange bedre, og er meget lettere at administrere. Har du under 10
(samtidige) klienter kan det klares for ca. 3500 kr.

--
/peter

The best things in life are postage paid, batteries included,
guaranteed forever and tax-free.

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 20-11-06 22:40

Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:

> Gør dig selv den tjeneste at købe en OS X Server licens, det virker 100
> gange bedre, og er meget lettere at administrere. Har du under 10
> (samtidige) klienter kan det klares for ca. 3500 kr.

Jeg prøvede noget server 10.3 på et tidspunkt, men syntes at det hele
gik op i uforståelige termer og ting som ikke virkede som de skulle. Man
skulle ustandesligt i manueler og på bulletin boards for selv det mest
almindelige.

Er Serveren blevet markant bedre under 10.4?

Iøvrigt er det vel kun GUI'en af Samba serveren, der er anderledes for
det er vel den samme basissoftware der ligger neden under?

Under alle omstændigheder burde Sharepoints da kunne håndtere det. På
G4/G5 maskinerne har jeg kun gode erfaringer med Sharepoint og jeg har
svært ved at forestille mig at det kan gøres enklere.

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Peter Kiil

Dato : 21-11-06 01:48

Stig Leerbeck - stigleerbeck@nypost.dk on 20/11/06 22:40 wrote:

> [...]
> G4/G5 maskinerne har jeg kun gode erfaringer med Sharepoint og jeg har
> svært ved at forestille mig at det kan gøres enklere.

No offense, men OS X Server, selv i version 10.3, er da ufattelig simpel at
sætte op. Jeg fatter ikke man gider at bøvle med sekunda software når den
rigtige vare koster så lidt. Ja det er i bund og grund samme software, men
jeg betaler gerne de par håndører for at få den fulde pakke.

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 21-11-06 09:58

> [...]

> rigtige vare koster så lidt. Ja det er i bund og grund samme software, men
> jeg betaler gerne de par håndører for at få den fulde pakke.

Dét jeg kunne forestille mig var, at problemet slet ikke skyldes
sharepoint, der jo kun er en GUI til en software, som i bund og grund
gør det samme som OSX serveren også anvender.
I så fald hjælper det måske ikke at bruge server-softwaren og så er 3000
kr ex moms mange penge, hvis de bare er spildt.

Sørens problemer kan også skyldes opsætningen af netværket, rutiner
omkring tilgangen til serveren eller en endnu ikke håndteret brist i
serverens funktionalitet på Intel processoren.

Eller fejl i filstrukturen eller...

Noget så banalt som harddiske der falder i søvn kunne også være
problemet.

____________________________________

Vedr. mine erfaringer i OSX server (10.3.3):
Det handlede godt nok også om opsætning af mail-serveren. Jeg brugte
ufattelige mængder tid på at få den til at fungere og det lykkedes først
efter at have været inde over diverse fora og pille i forskellige filer
i de usynlige mapper for at reparere på det som burde have virket fra
starten.

Den slags oplevelser får mig til at hælde lo.... i skralderen fluks.

Jeg har da heller aldrig oplevet det som "bøvl" at sætte sharepoint op -
det er nærmest alt for let.

Men det lyder da betryggende at den er nem at sætte op. Så tør man måske
kaste sig ud i det en anden gang.

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk