Vista?
Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 15-11-06 15:31

Hvordan er erfaringerne med Windows Vista på
Duo Core 2???

Mvh Henrik

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 15-11-06 17:44

Hej Henrik

Nok ikke meget endnu. Det, jeg véd, er, at der er kørt nogle tests med
meget blandet resultat.

Det eneste, der står _helt_ fast allerede nu, er, at man _IKKE_ vil
kunne bruge den alm. retailversion, der vil kunne købes - formentlig fra
ca. 1.4.07/1.5.07, men at man skal bruge Pro versionen, der faktisk
forventes lidt før 'Home' versionen.

Derudover skal man tage hensyn til, at man med en Vista ikke bare uden
videre vil kunne skifte det ene eller det andet i en DualCore Mac.
Registreringen vil foregå ved at installationen låses til hardwaren i
maskinen. Endnu vides det ikke, hvordan denne 'lås' vil komme til at
virke i praksis. - Om det fx. kun bliver til bundkortets serienr., eller
om det også bliver med lås til fx. harddisk. Iflg. de opl, jeg har fra
betatestere på Vista, så vil det blive med lås til både MB + HD, da man
jo ellers bare vil kunne flytte en disk til en anden maskine. - Men som
sagt, det er meget usikker endnu.

En anden ting, der står helt fast, er, at man ikke vil kunne installere
og aktivere en Vista, medmindre man har en netadgang, og at man kun vil
få mulighed for at installere den samme Vista i alt _3_ gange på _samme_
maskine, før man skal ud og _købe_ ny licens!

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Per Rønne

Dato : 15-11-06 18:27

> [...]
> få mulighed for at installere den samme Vista i alt _3_ gange på _samme_
> maskine, før man skal ud og _købe_ ny licens!

Hvilket turde blive dødsstødet til Vista ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 15-11-06 19:35

Hej Per

Tja, det kan man jo så håbe... - Iflg. mine opl., skyldes det først og
fremmest, at M$ vil 'the global piracy' til livs, - og så vil de på den
her måde hindre, at systemet får indpas i Kina, før de har betalt de -
iflg. M$ selv - mere end 21 milliarder kr. (ca. 3.6 miaUSd), som
kinersen skylder for piratfremstillet eller ikke-betalt officiel indkøbt
software.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-11-06 20:53

> [...]
> få mulighed for at installere den samme Vista i alt _3_ gange på _samme_
> maskine, før man skal ud og _købe_ ny licens!

Det er vist trukket i land igen. M$ blev vist punket ret godt på det
punkt.

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 15-11-06 21:33

"Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> /thomas
>
> --
> Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Det er korrekt, fandt dette:
http://www.windowsitpro.com/Articles/ArticleID/94117/94117.html

Mvh Henrik

Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 15-11-06 21:15

"Erik Richard Sørensen" <NOSPAM@NOSPAM.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Jamen så er jeg jo straks mere motiveret til at skifte til MAC

HVIS det du siger der er korrekt, så FUCK Bill og hans kumpaner....

Har du et link til de oplysninger?

Mvh Henrik

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 15-11-06 22:50

Henrik (Silkeborg) wrote:

> Jamen så er jeg jo straks mere motiveret til at skifte til MAC
>
> HVIS det du siger der er korrekt, så FUCK Bill og hans kumpaner....

Som jeg har svaret Per Erik Rønne, så er det for at 'inddrive udestående
gæld' i form af dels få stoppet piartkopiering, dels at få kinserne til
at betale de licensafgifter, de skylder M$.

> Har du et link til de oplysninger?

Både og.... Det meste har jeg fået fra en officiel M$ betatester, men
der har været skrevet en del om det i den norske 'no.it.os.mac.diverse'
i en tråd med titlen "OT: Vista-lisens et all" (31.10.2006 14:01) med
lidt reference til den norske avis Aftenposten, hvor den norske M$
direktør har svaret på en del spørgsmål.
http://tux1.aftenposten.no/nettprat/vista/

Også fra den norske gruppe:
"Vista på iMac og Mac Book Pro" (12.01.2006 20:48)
http://www.msnbc.msn.com/id/10794396/from/RS.3/
"Vista i november (ikke helt OT)" (09.02.2006 1:51)
http://pub.tv2.no/nettavisen/it/article554473.ece?id=59361&slide=7#slide

Og fra den engelsksprogede 'comp.sys.mac.apps'
"Interesting Problem with Window's Vista" (10.4.2006 1:09)
http://www.schneier.com/blog/archives/2006/04/microsoft_vista.html

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>