Skodbatteri til iBook
Fra : isteen

Dato : 05-11-06 16:17

Hej
Jeg var blandt dem, der for ca. et halvt års tid siden, fik ombyttet mit
batteri til iBook G4, fordi Apple havde fndet en fejl i en serie
batterier.

Det gamle batteri havde kørt uden problemer et års tid, men det nye
batteri er fuldstændigt kaput nu.

Prøver jeg at koble elkablet fra, dør conputeren, og efter en genstart
med elkabel, kommer der fejlmedd. vedr dato etc.

Det er fandme skidt, med batterier der ikke engang kan leve et år.

Fra : Henrik

Dato : 05-11-06 17:01

On 2006-11-05 16:16:35 +0100, isteen@gmail.com (isteen) said:

> [...]
> med elkabel, kommer der fejlmedd. vedr dato etc.
>
> Det er fandme skidt, med batterier der ikke engang kan leve et år.

Se at få det byttet, det sker jo fra tid til anden at der er en fejl på
batterier, det har jeg oplevet i andre sammenhæng.

Hilsen Henrik

Fra : isteen

Dato : 05-11-06 17:54

Henrik <dyk@mil.dk> wrote:

> Se at få det byttet, det sker jo fra tid til anden at der er en fejl på
> batterier, det har jeg oplevet i andre sammenhæng.

Prøver at snakke med Apple i morgen

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 05-11-06 17:21

isteen <isteen@gmail.com> wrote:

> [...]
> med elkabel, kommer der fejlmedd. vedr dato etc.
>
> Det er fandme skidt, med batterier der ikke engang kan leve et år.

Åben en terminal

: Last login: Sun Nov 5 16:47:07 on console
: Welcome to Darwin!
: PowerBook xxxx$ ioreg -l | grep Capacity

Fra : isteen

Dato : 05-11-06 17:54

> Åben en terminal

Øh...jeg er ingen ørn til det her, men måler jeg batteriet, er det
totalt fladt. Prøver om Apple er med på en bytter - ellers må jeg
hellere investere i et nyt.

På Apple's hjemmeside er iBook'en jo forsvundet, så jeg ikke den
ringeste anelse om, hvad et nyt batteri koster

Fra : Henrik

Dato : 05-11-06 19:31

On 2006-11-05 17:54:16 +0100, isteen@gmail.com (isteen) said:

> På Apple's hjemmeside er iBook'en jo forsvundet, så jeg ikke den
> ringeste anelse om, hvad et nyt batteri koster

Ja iBook er forsvundet men batterier kan du stadig finde, prøv linket.

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkstore.woa/6354042/wo/1g2NWOyX8qQ72sM9pmB5XBx5VrM/2.0.23.1.0.8.25.7.11.6.1

Prisen

er 999,-

Men jeg har ikke fantasi til at forestille mig at de ikke bare giver
dig et nyt.

Hilsen Henrik

Fra : isteen

Dato : 05-11-06 20:15

Henrik <dyk@mil.dk> wrote:

> Prisen
> er 999,-

Hold da op!
Hmm...jamen det koster det vel - der er jo ikke noget alternativ.

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-11-06 21:57

On 2006-11-05 20:15:15 +0100, isteen@gmail.com (isteen) said:

> Hold da op!
> Hmm...jamen det koster det vel - der er jo ikke noget alternativ.

Der findes skam uoriginale batterier. Jeg synes bare sjældent, de er
billigere. Derimod har nogle af dem større kapacitet og hævder nogle
gange at være i bedre kvalitet. F.eks. tager batterier.dk kr. 1.179,-
for et batteri til en 14" iBook. De har ikke til 12", og jeg ved ikke,
om det er sådan en, du har. Batteribyen.dk har et enkelt iBook-batteri
til kr. 899,-. Jeg ved dog ikke, hvilken model, du har. Du kan måske
selv søge. Der er flere batteri-butikker på nettet, som har batteri til
iBook. Jeg er selv meget tilfreds med et NewerTech fra OWC i min
TiBook, men det er bestemt heller ikke nogen billig løsning, når det
først er kommet fra USA, og der er lagt afgifter på. Til gengæld har
deres batterier ofte højere kapacitet, og mit er stadig i fin form
efter to år.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : isteen

Dato : 05-11-06 22:17

> De har ikke til 12", og jeg ved ikke,
> om det er sådan en, du har. Batteribyen.dk har et enkelt iBook-batteri
> til kr. 899,-.

Det er netop en 12" jeg har, og et originalt batteri koster 999,- hos
Apple

Fra : Henrik

Dato : 06-11-06 13:55

> Det er netop en 12" jeg har, og et originalt batteri koster 999,- hos
> Apple

Du skal så¨huske at chekke at prisen er incl afgifter og forsendelse... Det
er surt at finde ud af at man pludselig ender på 1023 dkk.

Fra : Peter Kiil

Dato : 06-11-06 14:16

Henrik - dyk@mil.dk on 06/11/06 13:55 wrote:

> Du skal så¨huske at chekke at prisen er incl afgifter og forsendelse... Det
> er surt at finde ud af at man pludselig ender på 1023 dkk.

Ja 24 kr. oven i hatten er aldrig sjovt...
--
/peter

The best things in life are postage paid, batteries included,
guaranteed forever and tax-free.

Fra : Henrik

Dato : 07-11-06 17:09

On 2006-11-06 14:16:04 +0100, Peter Kiil <spam@kiil.net> said:

> Ja 24 kr. oven i hatten er aldrig sjovt...

Nu var det ikke lige det jeg sigtet til, men blot at f.eks. 999,- for
et originalt er incl. forsendelse, hvis man så finder det til 899,-
skal betale 69 for forsendelse og 62 for grøn afgift... Så er det
ligesom ikke nogen besparelse!!!

Fra : isteen

Dato : 07-11-06 17:30

Henrik <dyk@mil.dk> wrote:

> [...]
> et originalt er incl. forsendelse, hvis man så finder det til 899,-
> skal betale 69 for forsendelse og 62 for grøn afgift... Så er det

Oaky, så var det ikke en større ekstraudgift at bestille det hos Apple -
desværre er der et par ugers leveringstid

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 07-11-06 19:53

isteen <isteen@gmail.com> wrote:

> Oaky, så var det ikke en større ekstraudgift at bestille det hos Apple -
> desværre er der et par ugers leveringstid

Batteribyen har da gratis forsendelse?

Fra : isteen

Dato : 06-11-06 16:30

Henrik <dyk@mil.dk> wrote:

> Du skal så¨huske at chekke at prisen er incl afgifter og forsendelse... Det
> er surt at finde ud af at man pludselig ender på 1023 dkk.

Apple sender gratis ved beløbet på 999,-
Til gengæld er jeg ret skuffet over deres kundeservice. Ringede to gange
til Apple, og begge gange var den eneste support de kunne levere, en
engelsktalende person. Vil jeg tale dansk, måtte jeg forsøge at ringe
igen senere - men de tvivlede alligevel på, at der var nogle
dansktalende medarbejdere til rådighed.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 06-11-06 20:10

isteen <isteen@gmail.com> wrote:

> Det er fandme skidt, med batterier der ikke engang kan leve et år.

Du har ikke glemt at lade det korrekt op da du tog det i brug?

Fra : isteen

Dato : 06-11-06 22:24

> Du har ikke glemt at lade det korrekt op da du tog det i brug?

Næ, det blev fuldt opladet, før det blev taget i brug.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 06-11-06 22:39

> Næ, det blev fuldt opladet, før det blev taget i brug.

hvor længe?

Fra : isteen

Dato : 06-11-06 23:44

> hvor længe?