Airport logger på 2 gange
Fra : isteen

Dato : 03-11-06 13:54

Hej - jeg har et besynderligt problem.
Jeg bruger en iBook G4 trådløst via Airport.
Min udbyder lokaliserede lidt ustabilitet på min linie, så jeg ringede
dem op. De kunne se der var to Mac's der var koblet på mit trådløse
netværk - ret underligt, da jeg kun har én, og jeg tvivler på at andre i
nærheden har en anden.

Jeg tjekkede Airporten, og fandt sammen med udbyderen ud af, at det
Ethernet-nummer der står på undersiden af Airporten, var én af de
maskiner der var logget på netværket - men gik jeg ind under
Systemindstillinger/netværk angives Airport ID med et helt andet nummer,
og dette nummer opstræder hos udbyderen som Mac nummer 2, der er logget
på netværket.

Hvad fanden går det ud på?

2 gange er Airporten logget på, med to forskellige ID'er - og dette
giver muligvis en forringet svartid på forbindelsen.

Hvad gør jeg?

Steen

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 04-11-06 13:39

isteen <isteen@gmail.com> wrote:

> [...]
> Systemindstillinger/netværk angives Airport ID med et helt andet nummer,
> og dette nummer opstræder hos udbyderen som Mac nummer 2, der er logget

Der er måske en anden, hvis bærebar med trådløs som er kommet til at
forbinde til din accesspunkt.

Fra : isteen

Dato : 04-11-06 14:08

> Der er måske en anden, hvis bærebar med trådløs som er kommet til at
> forbinde til din accesspunkt.

I forbindelse med jeg netop har sat Skype op, så jeg at der forekommer
et problem med Skype på en Mac med Airport.
Noget med at Internetudbyderens modem logger på med DCHP (tror jeg, aner
ikke hvad det er) samt en Airport logger på med en anden DCHP.

Jeg har ikke en rygende fis forstand på det - det var bare hvad jeg
læste mig frem til.......