78'er til CD
Fra : Flemming Rubini

Dato : 03-11-06 13:29

Hvem er det her i gruppen som hygger sig med at flytte musikken fra
gamle 78'ere over på CD?

Min tandlæge har lavet en plade hvor faderen på guitar sidder med
sine to børn på fem og syv år, og de alle synger. Lyder det ikke sødt.
De har forgæves forsøgt at finde en gammel 78 grammafon.

Men har er ikke nørd som han siger. Jeg ved ikke hvad han hentyder til
;)

Er det dig ERS? Må han sende den til dig?

Flemming Rubini

Fra : Jesper

Dato : 03-11-06 14:22

http://www.brugtgrej.dk/visannonce.php?katid=133&anntype=1

--
Jeg ved, hvor meget De, præsident Kim Il Sung, med al Deres
hengivenhed har arbejdet for dette vidunderlige lands

Fra : Flemming Rubini

Dato : 03-11-06 22:58

> http://www.brugtgrej.dk/visannonce.php?katid=133&anntype=1

Tak. Det kan lade sig gøre for 1.200,- ser det ud til. imodsætning til
de 4.000,- kr. han var stillet i udsigt.

Flemming Rubini

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 03-11-06 17:59

Hej Flemming

Flemming Rubini wrote:
> [...]
> De har forgæves forsøgt at finde en gammel 78 grammafon.
>
> Men har er ikke nørd som han siger. Jeg ved ikke hvad han hentyder til

Det kræver en pladespiller med 78 omd. og en speciel pickup til at
afspille de gamle lakplader.

> Er det dig ERS? Må han sende den til dig?

Ja, det er bl.a. mig, men jeg vil fraråde på det kraftigste, at man
sender lakplader med PostDanmark!!! - Det er direkte livsfarlig for
pladernes 'overlevelse'.

Men skulle han på et tidspunkt komme forbi Århus, kan han tage den med.
Det er jo ikke noget, der vil tage lang tid, når det kun er 2 numre -
måske endda kun et enkelt. - Jeg har både pladespiller og PU til formålet...

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Flemming Rubini

Dato : 03-11-06 22:58

> [...]
> måske endda kun et enkelt. - Jeg har både pladespiller og PU til formålet...

Tak for hjælpen. Jeg har videresendt korrespondancen tli ham.

Flemming Rubini