TDC ADSL fast ip el. 2 dyn ip ?
Fra : René B. Lauritsen

Dato : 23-06-01 18:01

Hej,

Hvad er forskellen ?

Kan jeg ikke dele forbindelsen mellem 2 pc'er, ved at have 2 netkort i den
ene pc, ved begge løsninger ?

Mvh.

René B. L.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 23-06-01 18:46

"René B. Lauritsen" <rbl@europe.com> skrev i en meddelelse
> Kan jeg ikke dele forbindelsen mellem 2 pc'er, ved at have 2 netkort i den
> ene pc, ved begge løsninger ?

Det kan du ved fast ip.
Ved dynamiske ip'er er det ikke nødvendigt, de sætte blot begge i switchen

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : René B. Lauritsen

Dato : 23-06-01 22:57

> Det kan du ved fast ip.
> Ved dynamiske ip'er er det ikke nødvendigt, de sætte blot begge i switchen

Dvs. at jeg godt kan koble de 2 pc'er sammen med en switch / hub, og
derefter koble ADSL modemet til denne ?
Begge maskiner kan således lukkes ned uden at det har nogen betydning for
ADSL forbindelsen på den anden ?

Jeg har nemlig tidligere kørt med løsningen med 2 netkort i den ene maskine,
og det er noget hø, hvis jeg så skal genstarte.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 23-06-01 23:00

> Dvs. at jeg godt kan koble de 2 pc'er sammen med en switch / hub, og
> derefter koble ADSL modemet til denne ?

ja

Fra : René B. Lauritsen

Dato : 23-06-01 23:44

> ja
>
> ja

Kan jeg også det med fast ip ? Jeg overvejer hvilken af de 2 muligheder jeg
skal vælge ved bestilling.

Fra : Jesper Skriver

Dato : 24-06-01 02:26

On Sun, 24 Jun 2001 00:44:15 +0200, René B. Lauritsen wrote:

>Kan jeg også det med fast ip ?

Nej, der har du jo kun en adresse.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : René B. Lauritsen

Dato : 23-06-01 23:50

Hvad koster det egentligt at flytte ADSL forbindelsen til en ny adresse både
indenfor kontraktperioden og efter ?

Første gang jeg ringede til TDC på 80808016 fik jeg 475,- at vide, anden
gang kunne de ikke give mig en pris, og på opasia's sider står der 349,- et
eller andet sted. Hvad skal jeg så regne med ?

Jeg ved ikke hvornår jeg skal flytte. Der kan gå 3 mdr. eller 7 mdr. Derfor
vil jeg ikke vente med at bestille. Jeg tager egentlig TDC ADSL fordi jeg ud
fra de ovennævnte priser kan se at det i hvert fald er billigere at få
flyttet end Cybercity, som skal have 995,- Hvad skal de egentlig have efter
de 6 mdr. ?