Virus program til XP
Fra : tiper@vip.cybercity.~

Dato : 24-10-06 22:19

Hejsa

Så fik jeg også installeret XP på min iMac. Men det er jo ikke
ligeså sikkert når jeg er på nettet...
Findes der et godt antivirusprogram der kan downloades, eller skal jeg
ned i en butik? Bekymringer jeg ikke har haft i mange år :-/
Hvis jeg via XP får en virus, kan den så også ramme min OSX del?

Ja jeg kan gemme på mange spørgsmål, men min viden om hvordan
computere virker er ikke så stor. Derfor har jeg Mac, for det kan selv
jeg få til at virke

Mvh
Jesper

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 24-10-06 22:42

On 2006-10-24 23:18:58 +0200, tiper@vip.cybercity.dk said:

> [...]
>
> Ja jeg kan gemme på mange spørgsmål, men min viden om hvordan
> computere virker er ikke så stor. Derfor har jeg Mac, for det kan selv

Jeg bruger denne:

http://free.grisoft.com/doc/1

--
Mvh.
René

Fra : J.K.Arning

Dato : 24-10-06 23:01

On 24 Oct 2006 14:18:58 -0700, tiper@vip.cybercity.dk wrote:

> Hejsa
>
> Så fik jeg også installeret XP på min iMac. Men det er jo ikke
> ligeså sikkert når jeg er på nettet...
> Findes der et godt antivirusprogram der kan ..

[Snip]

Kanon .. det faldt den sidste grænse for hvad man kan bruge Mac gruppen
til.

Jeg x poster med fut til dk.admin og fremstiller hermed forslag om at alle
andre grupper i det danske hiraki nedlægges og ald trafik samles i
dk.edb.mac

X'Posted to: dk.edb.mac,dk.admin
F'up2: dk.admin
--
:: J.K.Arning :: http://arning.dk :: & mig ubekendte personer bedes undlade
at afslutte deres skriverier til mig med "KH dit og dat", så gode venner er

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 24-10-06 23:04

"J.K.Arning" <spam@arning.dk> writes:

> [...]
>
> Jeg x poster med fut til dk.admin og fremstiller hermed forslag om at alle
> andre grupper i det danske hiraki nedlægges og ald trafik samles i

Det vil da kræve at alle danske skribenter får en Mac at skrive på.

En lidt forhastet konklusion!

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-10-06 00:15

On 2006-10-25 00:04:12 +0200, nospam0000@gmail.com (Thorbjørn Ravn
Andersen) said:

> Det vil da kræve at alle danske skribenter får en Mac at skrive på.
>
> En lidt forhastet konklusion!

Det vil jeg også nok sige. Må vi så heller ikke diskutere cykler herinde?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 26-10-06 18:51

In dk.edb.mac Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

> Det vil jeg også nok sige. Må vi så heller ikke diskutere cykler herinde?

de er efter os....

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 26-10-06 20:50

Hej Henrik & Thorbjørn

Henrik Münster wrote:

> Det vil jeg også nok sige.

Det er da logisk at drøfte problemer omkring 'multi-boot', og så er det
vel bedøvende ligeglad, om det er en Linux og/eller windows
et-eller-andet, der ligger på maskinen sammen med OS X...

> Må vi så heller ikke diskutere cykler herinde?

Jo, hvis du monterer en holder på dit cykelstyr og kobler en masse
kondisoftware til, såsom infrarød måler på forhjulet, pulstæller,
hjerterytme måler/tæller osv..

Ellers er cykler bandlyst, - de er til fare for den øvrige trafik...

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Niels Poulsen

Dato : 26-10-06 23:19

Erik Richard Sørensen wrote:
> [...]
> hjerterytme måler/tæller osv..
>
> Ellers er cykler bandlyst, - de er til fare for den øvrige trafik...

Undskuld men hvor erlinks til Mac

--
Niels Poulsen
Bovangen 57B

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 26-10-06 23:30

Hej Niels

Avast! er kun til Windows styresystemer - desværre. Så det er kun til
brug enten på Softwindows, VirtualPC med Windows 98-XP til OS 9, eller
på VirtualPC, BootCamp og Parallels med et Windows styresystem på G4 til
IntelMacs.

Så hvis du vil have antivirus på din Mac med OS X, kan du bruge ClamXAV.
Den er også freeware.
http://tc.versiontracker.com/product/redir/lid/810183/ClamXav_1.0.4.dmg

Og fejlen med det danske, som blev drøftet for nogen tid siden, skulle
iflg. Sebastian Dyhr, der er oversætter på programmet, nu være rettet.

mvh. Erik Richard

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 27-10-06 07:43

Niels Poulsen <NOSPAM@NOSPAM.dk> writes:

> Undskuld men hvor erlinks til Mac

Erik skriver altid på en Mac. Det er tidligere afgjort at det er nok
til at et indlæg er relevant i gruppen :)

Jeg kan se en mac fra hvor jeg er lige nu - er det nok, monstro?

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 27-10-06 12:51

Hej Thorbjørn

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Erik skriver altid på en Mac. Det er tidligere afgjort at det er nok
> til at et indlæg er relevant i gruppen :)

Jeg tror ikke, det er det, Niels mener, men hvor linket er til Mac
versionen af Avast!, som jeg også har svaret ham på

Jeg har på et tidspunkt haft kontakt til udviklergruppen bag Avast! og
foreslået dem at portere den til Mac OS X, og fik et meget venligt svar
tilbage, at det havde de desværre ikke pt. kapacitet til at gøre, men at
de ville overveje det på længere sigt.

> Jeg kan se en mac fra hvor jeg er lige nu - er det nok, monstro?

Njae, - det véd jeg nu ikke, - det er jo ikke den, du skriver på.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 27-10-06 13:16

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> writes:

> Njae, - det véd jeg nu ikke, - det er jo ikke den, du skriver på.

Den jeg købte af dig er jo degraderet til reservedele, så hvis jeg nu
bruger den som fodskammel, er det SÅ nok?

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 27-10-06 13:51

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Den jeg købte af dig er jo degraderet til reservedele,

Ja, det kan jeg forstå på en tidl. tråd. - En skam, - den kørte ellers
godt her. Jeg overvejede da også at beholde den, men med 5 andre
maskiner, mente jeg, jeg havde nok...

> så hvis jeg nu bruger den som fodskammel, er det SÅ nok?

Uha. !?! - Hvad har den stakkel dog gjort, siden den skal degraderes
til en så 'lav' position.? - Så hellere et Mac akvarium, selvom jeg
heller ikke kan lide den slags vandalisme.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 27-10-06 14:10

> [...]

> degraderes til en så 'lav' position.? - Så hellere et Mac akvarium,
> selvom jeg heller ikke kan lide den slags vandalisme.

Den har tilladt sig arbejdsvægring, bare fordi strømforsyningen
åbenbart stod af.

Fodskammel er det jeg kan bruge den til med mindst mulig indsats :)

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-10-06 23:33

On 2006-10-26 21:50:16 +0200, Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> said:

> Ellers er cykler bandlyst, - de er til fare for den øvrige trafik...

Det er jo ikke alle, der cykler ligesom Morten Reippuert og mig. Til
gengæld har vi de flotteste ar
Jeg har i hvert fald. Sidst jeg var til fodboldtræning med den yngstes
mikroputter måtte jeg være målmand. Jeg havde simpelthen så ondt i
skulderen bagefter af at lande på den. Til gengæld kunne jeg glæde mig
over, at jeg ikke kunne brække kravebenet. Det er aldrig vokset sammen,
så det giver bare efter.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 26-10-06 21:35

J.K.Arning <spam@arning.dk> wrote:

> Kanon .. det faldt den sidste grænse for hvad man kan bruge Mac gruppen
> til.

Husk nu at det hedder "dk.edb.mac" ik' "dk.edb.osx". Ud fra navnet er
dette en hardware NG, som Jesper med sin iMac passer fint ind i

--
Mvh Martin

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 25-10-06 00:27

Hej Jesper

Det bedste antivirusprogram til Windows er Avast!. Det fungerer fint med
emulatorer, og det reg. fx. også 'shared disks', - og så er det gratis
for private!!! <http://www.avast.com/eng/avast_4_home.html>. - Installer
og registrer, så får du et gratis serienummer.

Jeg har installeret det på flere maskiner - både rene Wintels og Macs
med emulator - gennem de sidste 3-4 år, og der er endnu ingen af dem,
der har fået én eneste virus.

mvh. Erik Richard

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 26-10-06 02:27

> [...]

> ligeså sikkert når jeg er på nettet...
> Findes der et godt antivirusprogram der kan downloades, eller skal jeg

spørgsmålet hører ikke hjemme i denne gruppe, men jo AVG fra
<http://free.grisoft.com>

> Bekymringer jeg ikke har haft i mange år :-/
> Hvis jeg via XP får en virus, kan den så også ramme min OSX del?

nej

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 26-10-06 13:09

Eller www.avast.com

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : N/A

Dato : 26-10-06 18:50

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 26-10-06 18:50

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@nospam.dk> wrote:
> Hej Thomas

> - Og det var Avast!, jeg henviste til. Både min og andres erfaringer er,
> at den kører bedre på Macs med Windows og Windows emulatorer, da den
> også checker Mac'en - både HD og evt. shared disks/folders/files.

Det kan den anden da osse, men er det ikke lidt risky at give en
emuleret Windows skrivedagang til Mac HD'en?