Hvilken Mac skulle det så være?
Fra : Ukendt

Dato : 08-10-06 10:39

HAr været inkarneret Mac bruger men har efterhånden flere i min omgangs
kreds der er Mac brugere, Lykkelige Mac brugere oghar leget lidt med
tanken om at konvertere. Det er min stationære maskine der skal byttes
ud som primært bruges til photoshop, www og mails.
Stadig vil jeg gerne have en maskine der rykker uden det ligefrem
behøver være state of the art.
Hvilken retning skal jeg gå imod?

--
Mvh Brian
www.fotob.dk

Fra : Jon

Dato : 08-10-06 10:52

Brian Søgaard <"kandugaettehvemjeger"@\\FJERN/gronaerten.dk> wrote:

> Hvilken retning skal jeg gå imod?

Hvis du har en god skjerm og et godt (USB-) tastatur og -mus, gå for en
Mac Mini med godt med RAM. Hvis ikke, se på iMac.
--
/Jon
Mail: echo 36199371860304980107073482417748002696458P|dc

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 08-10-06 10:58

> [...]

> ud som primært bruges til photoshop, www og mails. Stadig vil jeg gerne
> have en maskine der rykker uden det ligefrem behøver være state of the

iMac. Processoren er så kraftig at du ville kunen drive dit Photoshop
arbejde i ganske fornuftig hastighed, og prisen er også ganske
fornuftig, specielt 24" udgaven.

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog - macplanet.dk
"The politicians don't just want your money. They want your soul. They

Fra : Jon

Dato : 08-10-06 12:42

Peter Bjørn Perlsø <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote:

> iMac. Processoren er så kraftig at du ville kunen drive dit Photoshop
> arbejde i ganske fornuftig hastighed, og prisen er også ganske
> fornuftig, specielt 24" udgaven.

Enig, men bare dersom du ikke allerede har en god (LCD-)skjerm.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 09-10-06 20:00

> [...]
> ud som primært bruges til photoshop, www og mails.
> Stadig vil jeg gerne have en maskine der rykker uden det ligefrem

En brugt G5 eller vente på Adobe frigiver CS3. Photoshop er endnu ikke
universal binary, dvs det æder 3x så meget ram på de nuværende Intel
mac'er og er langsommere end på en single CPU G4.

2006 Merlin Works CR-3/2.5, 1998 Chorus 9-speed suppleret med billigt
Mirage 06 bras der er langt bedre...