Begynderkursus i Mac
Fra : Henrik Münster

Dato : 05-10-06 20:57

Min mor, der er i pensionalderen, spørger ofte, om der ikke findes et
begynderkursus, hun kan gå til, for at lære sin computere bedre at
kende. Mange af mine forældres venner går til kursus hos Ældresagen og
lignende steder, men alle kurser handler jo om Windows, Word og den
slags. Min mor har også spurgt, om hun ville kunne overføre viden fra
disse kurser til hendes Mac, men det er jeg lidt i tvivl om. Vi andre
synes jo, der er mange fælles træk, men jeg er ikke sikker på, at min
mor vil kunne se så abstrakt på det. Hun er nok mere typen, der lærer
bogstaveligt, hvor man skal klikke for at gøre noget bestemt. Så findes
der begynderkurser i Mac OS X?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 05-10-06 22:14

> [...]
> mor vil kunne se så abstrakt på det. Hun er nok mere typen, der lærer
> bogstaveligt, hvor man skal klikke for at gøre noget bestemt. Så findes

I Esbjerg?

Nej, men man kunne vel lave et!

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-10-06 22:34

On 2006-10-05 23:13:53 +0200, stigleerbeck@nypost.dk (Stig Leerbeck) said:

> I Esbjerg?
>
> Nej, men man kunne vel lave et!

Mine forældre bor skam i København, men det burde jeg selvfølgelig have
skrevet. Det tænkte jeg ikke over.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 07-10-06 12:14

> Mine forældre bor skam i København, men det burde jeg selvfølgelig have
> skrevet. Det tænkte jeg ikke over.

Du er da selv meget pædagogisk, så du kunne jo også tage over og besøge
hende ...

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-10-06 23:53

On 2006-10-07 13:13:48 +0200, stigleerbeck@nypost.dk (Stig Leerbeck) said:

> Du er da selv meget pædagogisk, så du kunne jo også tage over og besøge
> hende ...

I kender godt den der, at hvis man virkelig vil teste sit ægteskab, så
skal man prøve at tapetsere et værelse sammen. Jeg kan garantere, at
det er en endnu mere effektiv test af mor-søn-forholdet at prøve at
hjælpe sin mor med computeren. Det sjoveste er, når det sker over
telefonen. Hun skulle engang lægge en cd i drevet. Det tog 10 minutter
at få guidet hende gennem at åbne boksen med cd'en. Jeg prøver
selvfølgeligt stille og roligt at få skubbet lidt til begge mine
forældre, så de bruger computeren mere, og det går da også fremad med
små skridt.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 08-10-06 08:36

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> writes:

> skal man prøve at tapetsere et værelse sammen. Jeg kan garantere, at
> det er en endnu mere effektiv test af mor-søn-forholdet at prøve at
> hjælpe sin mor med computeren. Det sjoveste er, når det sker over

Den kender jeg godt. Uha, det kan være en udfordring af dimensioner.

> [...]
> selvfølgeligt stille og roligt at få skubbet lidt til begge mine
> forældre, så de bruger computeren mere, og det går da også fremad med

Har din far ikke sin brevkasse mere? Det må da være oplagt der?

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 10-10-06 09:15

> [...]
> selvfølgeligt stille og roligt at få skubbet lidt til begge mine
> forældre, så de bruger computeren mere, og det går da også fremad med

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 06-10-06 10:01

Der findes kurser for virksomheder, men et begynderkursus i den stil
vil muligvis, med al respekt, gå hen over hovedet på din mor. Og
prisen vil næppe heller være spiselig. Det samme gælder den
undervisning, jeg selv står for. Det er sjovt og personligt givende,
men man er jo nødt til at tage noget for det.

Min bedste anbefaling ville være at hun melder sig ind i MacBruger.
Det koster vist kun 150, i hvert fald så lidt, at jeg ikke kan huske
det

Det vil hun nok kunne have glæde af - der er mange brugere oppe i
alderen, men som er indstillet på at hjælpe, og så er der jo også
workshops, hvor man kan få meget at vide.

Håber det var nyttig info.
Vh Jens

Fra : Per Rønne

Dato : 06-10-06 12:10

<http://www.macbruger.dk>
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 06-10-06 15:45

> [...]

> alderen, men som er indstillet på at hjælpe, og så er der jo også
> workshops, hvor man kan få meget at vide.

Tillægsinfo: MacBruger arbejder for tiden med lige præcis dette emne, og
et introkursus eller mere er højt prioriteret

M.

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-10-06 12:13

On 2006-10-06 16:44:31 +0200, forogefternavn@macintoshUDENINTOSH.com
(Morten Lind) said:

> Tillægsinfo: MacBruger arbejder for tiden med lige præcis dette emne, og
> et introkursus eller mere er højt prioriteret

Tak til jer alle tre. Måske var det en idé. Jeg tror ikke lige, det er
min mor at møde op tll møder og den slags og sludre om løst og fast.
Hun vil hellere på et organiseret kursus en gang om ugen. Men hvis
MacBruger laver sådan et, vil det bestemt være noget, hun kunne være
interesseret i. Jeg må hellere prøve at holde lidt øje med deres
arrangementer. Min far taler også lidt om ny computer, og jeg vil
prøve, om jeg ikke kan lokke ham til at få en Mac. Desværre skal han
sende disketter til en sekretær af den gamle skole, og det skal jo
helst være kompatibelt.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster