spammail status
Fra : Flemming Rubini

Dato : 03-10-06 14:22

jeg har modtaget etsimeret 1.100 spammails på 2 mdr.

Alle, stort set, bruger adresser jeg har anvendt hos refilleksperten
eller doninkjet. Jeg fik endda en ny bølge senest jeg handlede hos dem.

Er antallet normalt, og værd at gøre noget ved?

"Mail" har lært at putte spam i reklame-boksen.

Men bør jeg gå i gang med en hestekur?

vh Flemming

Flemming Rubini

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 03-10-06 17:33

Flemming Rubini <flemming@rubini.invalid> wrote:

> [...]
>
> Er antallet normalt, og værd at gøre noget ved?
>
> "Mail" har lært at putte spam i reklame-boksen.

De firmaer du har handlet med har tilsyneladende videresolgt dine
adresser til spammere.

Mit råd er at du holder din personlige mail hemmelig, undtagen for
venner og familie, og opretter en "brug og smid væk" adresse, som du
bruger i forbindelse med handel på nettet.

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog - macplanet.dk
"The politicians don't just want your money. They want your soul. They

Fra : Flemming Rubini

Dato : 03-10-06 17:53

Flemming Rubini <flemming@rubini.invalid> wrote:

> jeg har modtaget etsimeret 1.100 spammails på 2 mdr.

rettelse 1.400-1.500 på 60 dage = cirka 25 pr. dag.

Flemming Rubini

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 03-10-06 22:29

Flemming Rubini <flemming@rubini.invalid> wrote:

> rettelse 1.400-1.500 på 60 dage = cirka 25 pr. dag.

Det må siges at vælre et moderat antal. De dage hvor det går helt amok
for mig får jeg adskillige hundrede. Der er så, givet, langt imellem
(helsdigvis).

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-10-06 18:54

On 2006-10-03 15:22:00 +0200, flemming@rubini.invalid (Flemming Rubini) said:

> [...]
>
> Er antallet normalt, og værd at gøre noget ved?
>
> "Mail" har lært at putte spam i reklame-boksen.

Det kan måske lære dig kun at bruge originale blækpatroner
Jeg modtager lige så meget spam. I perioder har det være 1.000 om måneden.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Flemming Rubini

Dato : 03-10-06 19:45

> Det kan måske lære dig kun at bruge originale blækpatroner

LOL

> Jeg modtager lige så meget spam. I perioder har det være 1.000 om måneden.

1000 s / 60 s pr. minut = 17 min spildtid om måneden hvis man bruger et
sekund på hver.

Peter nævner engangsadresser, men problemet er at jeg ikke får dem
stoppet ved mailgate, jeg bruger stjerne-aliaser, hvad der ellers netop
var ideen med det. Squirrelmail understøtter desværre ikke antispam
tiltag.

Men hvis du også lever med så mange spammails, så tror jeg at jeg
dropper at lede efter en forkromet løsning.

Flemming Rubini

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 03-10-06 22:19

> [...]

> stoppet ved mailgate, jeg bruger stjerne-aliaser, hvad der ellers netop
> var ideen med det. Squirrelmail understøtter desværre ikke antispam

squirrelmail snakker fint med sieve (serverside filtre), der igen kan
snakke med eks. spamsieve og clamav.

2006 Merlin Works CR-3/2.5, 1998 Chorus 9-speed suppleret med billigt
Mirage 06 bras der er langt bedre...

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 03-10-06 22:29

> [...]

> stoppet ved mailgate, jeg bruger stjerne-aliaser, hvad der ellers netop
> var ideen med det. Squirrelmail understøtter desværre ikke antispam

Køb et domæne til 15 kr om måneden hos gigahost.dk. Der kan du oprette
ALLE de mailadresser du vil, til du er helt blå i hovedet. Og det er
meget nemt at administrere, men grundlæggeren er iøvrigt også Mac-bruger
:)

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-10-06 23:24

On 2006-10-03 23:28:40 +0200, peter@DIESPAMMERDIE.dk (Peter Bjørn Perlsø) said:

> [...]
> ALLE de mailadresser du vil, til du er helt blå i hovedet. Og det er
> meget nemt at administrere, men grundlæggeren er iøvrigt også Mac-bruger

Det ser da godt ud. Men det er der sådan set mange af den slags
hoteller, der gør. Det er svært at vide, om det ene er bedre end det
andet. For at blive ved emnet er der åbenbart spamfilter. De tilbyder
også IMAP, hvilket vist ikke er helt almindeligt.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 03-10-06 19:24

> [...]

> Er antallet normalt, og værd at gøre noget ved?
>
> "Mail" har lært at putte spam i reklame-boksen.

Har din udbyder ikke et mail-filter? Hvis man sætter det op med moderat
filtrering kan det tage det værste uden risiko for at hive ike-spam med.

Jeg får selv ca. 10 stk om dagen og det er kun 4-5 stykker om ugen der
ryger igennem til min mailboks. Resten + lidt ekstra ryger i
spam-spanden.

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Flemming Rubini

Dato : 03-10-06 19:47

Stig Leerbeck <stigleerbeck@nypost.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg får selv ca. 10 stk om dagen og det er kun 4-5 stykker om ugen der
> ryger igennem til min mailboks. Resten + lidt ekstra ryger i

jeg bruger mxhotel, og deres squirrelmail, og kan ikke finde nogen
oplysninger om mailfilter, så jeg tror ikke de har det.

Flemming Rubini

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-10-06 22:29

On 2006-10-03 20:47:12 +0200, flemming@rubini.invalid (Flemming Rubini) said:

> jeg bruger mxhotel, og deres squirrelmail, og kan ikke finde nogen
> oplysninger om mailfilter, så jeg tror ikke de har det.

Det har de ikke. Der har været tale om det, men det er vist opgivet.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Flemming Rubini

Dato : 04-10-06 15:09

Flemming Rubini <flemming@rubini.invalid> wrote:

> jeg bruger mxhotel, og deres squirrelmail, og kan ikke finde nogen
> oplysninger om mailfilter, så jeg tror ikke de har det.

Peter Larsen skrev lige at det er der. Jeg fandt det under "Avanceret"
udfor den enkelte adresse, så er der er mulighed som hedder "Ændre".

Flemming Rubini

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-10-06 23:24

On 2006-10-04 16:09:27 +0200, flemming@rubini.invalid (Flemming Rubini) said:

> Peter Larsen skrev lige at det er der. Jeg fandt det under "Avanceret"
> udfor den enkelte adresse, så er der er mulighed som hedder "Ændre".

Det var kattens. Det er dårligt nok en måned siden, jeg læste på deres
forum, at det var udskudt på ubestemt tid. Beklager, at jeg har
misinformeret. Min konto hos MXHotel er netop udløbet, så jeg kan ikke
kontrollere det.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster