FW 800 og FW 400 og ny Imac 24"
Fra : Poulsen

Dato : 30-09-06 10:58

Hej alle
Så har jeg bestilt den nye "monster" Imac 24"/2Gb/256Mb-7600/250 GB
HD, og jeg kan næsten ikke vente til den kommer omkring d. 11/10 ..
Jeg kan se den har en FW 800 og en FW 400 port. Fint, men jeg har ind
imellem brug for 2 FW 400 porte (audiointeface).
Findes der en kabel omformer/fordeler dims til FW 800 porten, så den
kan bruges til FW 400 (evt. 2 FW 400 porte)?

På forhånd tak
Finn

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 30-09-06 13:01

Poulsen skrev:

> Så har jeg bestilt den nye "monster" Imac 24"/2Gb/256Mb-7600/250
> GB HD, og jeg kan næsten ikke vente til den kommer omkring d.
> 11/10 ..

Tillykke med købet :)

> Findes der en kabel omformer/fordeler dims til FW 800 porten, så
> den kan bruges til FW 400 (evt. 2 FW 400 porte)?

Med et kabel som dette:
<http://synonym.dk/mall/shop.asp?shop_id=4263&vare_id=323869>

Og en FW400-hub ala denne:
<http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=109590>

- burde det kunne lade sig gøre.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Morten Lind

Dato : 30-09-06 18:17

Poulsen <poulsen.finn@gmail.com> wrote:

> [...]
> Findes der en kabel omformer/fordeler dims til FW 800 porten, så den
> kan bruges til FW 400 (evt. 2 FW 400 porte)?

Jeg véd ej, om der findes en omfordelerdims, men du kan bruge begge
porte lige godt.
(P.S.: Køb mere RAM)
M.

Fra : Henrik Münster

Dato : 30-09-06 23:30

On 2006-09-30 19:17:16 +0200, forogefternavn@macintoshUDENINTOSH.com
(Morten Lind) said:

> Jeg véd ej, om der findes en omfordelerdims, men du kan bruge begge
> porte lige godt. (P.S.: Køb mere RAM)

2 GB RAM burde være nok for enhver. Hvis man vil have 3 GB skal man
købe et 2 GB modul, og de er rigtig, rigtig dyre.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Morten Lind

Dato : 01-10-06 05:43

> 2 GB RAM burde være nok for enhver. Hvis man vil have 3 GB skal man
> købe et 2 GB modul, og de er rigtig, rigtig dyre.

Tsk, tsk.....jeg så kun de 256MB, sorry
M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-10-06 07:13

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> writes:

> 2 GB RAM burde være nok for enhver.

Kommer dæleme an på hvad man laver.

Fx skulle Photoshop være rigtigt glad for meget RAm

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-10-06 08:44

On 2006-10-01 08:13:28 +0200, nospam0000@gmail.com (Thorbjørn Ravn
Andersen) said:

> Kommer dæleme an på hvad man laver.
>
> Fx skulle Photoshop være rigtigt glad for meget RAm

OK, jeg glemte en smiley. Det var ment som et let omskrevet citat fra
Bill Gates, der engang sagde, at 640 KB RAM var nok for enhver. Noget
andet er, at 2 GB er nok for langt de fleste i dag. Hvis man vil have
mere i en iMac skal man have et meget dyrt 2 GB modul, så den kommer op
på 3 GB. Det er lige før, det vil være billigere at købe en Mac Pro,
hvor der kan være flere mindre og dermed billigere RAM-klodser.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-10-06 09:59

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> writes:

> OK, jeg glemte en smiley. Det var ment som et let omskrevet citat fra
> Bill Gates, der engang sagde, at 640 KB RAM var nok for enhver. Noget

Det undersøgte jeg engang og nåede frem til at det vist var en
vandrehistorie.

Det er nu meget morsomt - et moderne grafikkort har flere hundrede
gange 640 kb :)

> [...]
> op på 3 GB. Det er lige før, det vil være billigere at købe en Mac
> Pro, hvor der kan være flere mindre og dermed billigere RAM-klodser.

Tjah, man køber jo det man har brug for :)

Fra : Jesper Lillesø

Dato : 02-10-06 08:00

Hej

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Det undersøgte jeg engang og nåede frem til at det vist var en
> vandrehistorie.

Præcis Men den er svær at mane i jorden!

http://en.wikiquote.org/wiki/Bill_Gates

--
Jesper

Fra : Poulsen

Dato : 03-10-06 17:29

Tak for svarene. 800/400 Kablet er nok den løsning jeg har brug for.
BTW, er der nogen der ved hvad nedestående betyder?-Forhåbentlig ikke
yderligere forsinkelse

02 okt 2006 19:00 Pudong International Airport Potential Connection
Delay
vh

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 03-10-06 20:47

"Poulsen" <poulsen.finn@gmail.com> writes:

> 02 okt 2006 19:00 Pudong International Airport Potential Connection
> Delay

At den ikke lige nåede flyveren. Den når nok den næste.

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-10-06 22:30

On 2006-10-03 21:46:43 +0200, nospam0000@gmail.com (Thorbjørn Ravn
Andersen) said:

> At den ikke lige nåede flyveren. Den når nok den næste.

Jeg troede ellers, den var så hurtig.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 04-10-06 06:46

> Jeg troede ellers, den var så hurtig.

Den har nok været grundigt undersøgt i tolden for at se om den havde
nogen "naughty bits".