Gammel "techno"-sang..
Fra : Niels Skovmand

Dato : 23-06-01 14:40

Hej!

Jeg leder efter en melodi som blev lavet for 20-30 år siden, som var et bud
på, hvordan musikken kom til at lyde i år 2000. Den bliver meget tit brugt
som baggrundsmusik i radioen og har en lidt "flabet" melodi..

Håber det giver mening for nogen!

Niels Skovmand.

--

"Education is what remains after one has forgotten everything he learned in
school" - Albert Einstein

Fra : Søren Rohde

Dato : 24-06-01 08:56

Hmmm... Jeg tror du skal komme det lidt nærmere;

1. Hvilke radioprogrammer har du hørt musikken i?
2. Er der tale om dansk produceret musik eller...?
3. I hvilken sammenhæng blev musikken lavet - til et radioprogram?

Jeg kommer med det samme til at tænke på Kraftwerk, men det er nok ikke dem
du mener...

--
Venlig hilsen Søren Rohde

Soren_Rohde@get2net.dk

Fra : Peter

Dato : 24-06-01 22:52

> [...]
> på, hvordan musikken kom til at lyde i år 2000. Den bliver meget tit brugt
> som baggrundsmusik i radioen og har en lidt "flabet" melodi..

Hej omkring 1980 var der Ultravox og visnok også Visage. Selvom det var godt forsøgt har De nok
aldrig kunnet forestille sig hvordan Techno kom til at lyde.

Andre muligheder kunne være gruppen "Space" med nummeret "Magic fly" fra 1977, de havde også et
andet nummer "Turn me on" der kunne være flabet, fordi kvinden der sang småstønnede om man så
kan sige. Jean Michel Jarre var jo også godt igang med Magnetic fields osv. dengang.

Hilsen Peter

Fra : most

Dato : 25-06-01 09:57

Kan være du tænker på Popcorn. En gammel instrumentalmelodi med et helt
utrolig fængende vers/omkævd spillet staccato på et keyboard. Er lavet i
mange versioner og meget nem at finde på nettet.

Mrtn

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 25-06-01 14:45

Således skrev "most" <most67@hotmail.com> i dk.kultur.musik Mon, 25
Jun 2001 10:56:56 +0200:

>Kan være du tænker på Popcorn. En gammel instrumentalmelodi med et helt
>utrolig fængende vers/omkævd spillet staccato på et keyboard. Er lavet i
>mange versioner og meget nem at finde på nettet.

http://www.popcornsong.com/

Knock yer self out...

Knud
--
Can i dial 1-255-255-255255 and make every phone in the world ring?
-- Tanuki the Raccoon-dog

Fra : most

Dato : 25-06-01 15:08

Dén kendte jeg ikke. Hvor cool!