php script
Fra : John Jensen

Dato : 24-10-06 19:26

Hejsa

Jeg har fået den udsøgte ære at være webmaster på
www.bordfodboldklubben.dk vi er fire medlemmer og havde en
medlemsfrengang på 25 % sidste år.

Nå men nu kunne jeg godt tænke mig at lave et forum hvor vi fire
kan tale sammen (vi er på hver sin side af kloden) og et sted
hvor vi kan uploade nogle af vores billeder.

Kan nogen af jer hjælpe mig med at finde et site hvor jeg kan
finde nogle (gerne gratis) php scripts til disse formål???

Mange tak for hjælpen

mvh
John

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Henrik Hansen

Dato : 25-10-06 08:25

John Jensen <salgskanal@hotmail.com> writes:

> [...]
> kan tale sammen (vi er på hver sin side af kloden) og et sted
> hvor vi kan uploade nogle af vores billeder.

http://Gallery.sf.net - galleri app.

http://www.phpbb.com/ - forum app.

De er begge php, den kan måske være nogle issues med gallery da den
ikke kan køre i safe_mode.

--
Henrik Hansen

Fra : wulf_tr

Dato : 02-11-06 03:48

http://coppermine.sourceforge.net/ Coppermine galleri: Brugerene kan lave
deres egen galleri hvis der gives tilladelse til det. Den er meget nem at
bruge med mange flere sprog der er flere funktioner som RATE og kommentar.
og phpbb Eller SMF og flere forum database systemer kan køre sammen med
Coppermine højt anbefalet der er eksemple på min hjemmeside
jeg har bare ikke sat databaserne sammen med forum
Wulf_tr
http://planet.6n.dk

Fra : Henrik Hansen

Dato : 02-11-06 10:36

"wulf_tr" <admin@ffalsk.dk> writes:

> [...]
> Coppermine højt anbefalet der er eksemple på min hjemmeside
> jeg har bare ikke sat databaserne sammen med forum

Ja den har jeg så aldrig kunne lide, synes Gallery's opbygning er
meget bedre, men nok om det. Du skriver den har flere funktioner som RATE og
kommentar, mener du flere end Gallery? For det kan den også og den
findes også i mange sprog. + der er nogle dejlige RSS funktioner, ved
ikke om coppermine har det, men det er jo et hit at have på sin side
nu om dage :)

Nå ja et eksempel på et Gallery site kan jo være
http://gallery.fsck.dk/ :)

--
Henrik Hansen

Fra : Jesper H

Dato : 02-11-06 12:21

John Jensen skrev:
> [...]
>
> Kan nogen af jer hjælpe mig med at finde et site hvor jeg kan
> finde nogle (gerne gratis) php scripts til disse formål???

Hej John

Jeg kan varmt anbefale phpBB, der findes en ordentlig røvfuld
modifikationsmuligheder (mods) til det. "Uheldigvis" er det også et
meget kendt forum, så nogle "onde mennesker" har brugt tid på at
finde ud af, hvordan man hacker det (og jo, har set det ske et par
gange, også på mindre sider) - så man skal sørge for at holde det
up-to-date.

Forresten, HVIS jeg nu hang mig i detaljer, så ville jeg spørge
undrende til, hvordan man et år kan have haft en medlemsfremgang på
25% og derefter være fire personer - var I så 3,2 før?

Mvh
Jesper
--
http://fdf.dk/landsdel1/

Fra : Henrik Hansen

Dato : 03-11-06 12:39

> [...]

> . Det der er godt ved coppermine at den kan køre med det medlemmer som er på
> din forum database og coppermine kan integrerers sammen med 6-7 slags forum
> Den har en Bridge manager hvor du kun vælger vilken forum den skal køre
> sammen med resten ordner den selv så kan dine forum medlemmer blive
> automatisk også medlemmer til coppermine og Alle bruger kan få sin egen
> private ALBUM (efter ønske)
> plus den har klippe og redigere funktion med GD2
> jeg har ikke prøvet Gallery det kan også være at den har det samme

tror bare jeg lader det op til ham at vælge :) de lyder meget ens..

--
Henrik Hansen