apache / php / mysql
Fra : Frank

Dato : 24-10-06 15:45

Er der nogen der kan hjælpe mig med at få forbindelse til min
MySQL installation.

Hele min installation, som kun er beregnet til udvikling, ligger
lokalt på en enkelt pc. Jeg ønsker at bygge videre på et
e-commerce site kaldet: pgmarket version 2.2.3. Jeg har iøvrigt
installeret følgende:

Appache: apache_2.2.3-win32-x86-no_ssl.msi
PhP: php-5.1.6-win32
Mysql: mysql-essential-4.1.21-win32.msi
phpMyAdmin: phpMyAdmin-2.7.0-pl2.zip

Jeg mener min installation er korrekt og forsøger mig ved at
loade http://localhost/ i min browser. Jeg snegler mig frem ved
at indsætte 'echo' statements i phpkoden. Når jeg kommer til
følgende falder kæden af.

echo $Host;
echo $User;
echo $Password;
$this->Link_ID=mysql_pconnect($Host, $User, $Password);
echo afterconnect;

Via phpMyAdmin har jeg indlæst nogle dumps uden problemer! Jeg
mener mine rettigheder skulle være ok, da følgende har været
en del af indlæste dumps:

CREATE DATABASE membership;
GRANT select, insert, update, delete, create, drop ON
membership.* TO 'root'@'localhost' IDENTIFIED BY 'password';
USE membership;

I phpMyAdmin kan jeg se mine data! Bl.a. Host og User, - men ikke
password, hvilket vel er ok.

Er du interesseret i at hjælpe mig er du velkommen til at skrive
direkte til mig på frank at neergaard.dk.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Dan Storm

Dato : 24-10-06 16:15

Frank skrev:
> [...]
> echo $User;
> echo $Password;
> $this->Link_ID=mysql_pconnect($Host, $User, $Password);

Nu ved jeg ikke lige hvor du har ovenstående kode fra, men hvis du siger
dit problem er at få forbindelste til mysql db så prøv at oprette en fil
der hedder test.php med indholdet:

<?php

mysql_connect('localhost', 'ditbrugernavn', 'ditkodeord') or
Die(mysql_error());

?>

og så fortæl hvad output er...

Tro ikke brugerne vil gøre noget for at undgå dit killfilter
- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : Frank

Dato : 24-10-06 20:01

Hej Dan,

Tak fordi du gider at hjælpe mig ...

Jeg modtager ingen form for output!!

Frank

Fra : Frank

Dato : 25-10-06 09:37

Hvordan tvinger jeg mysql til at rapportere fejl?

Fra : Frank

Dato : 25-10-06 11:38

Changes made in c:\php\php.ini:
include_path = ".;c:\php\includes"
doc_root = "c:\Home"
extension_dir = "C:\php\ext"
session.save_path = "C:\Temp"
session.cookie_path = \

Appendended the following lines in C:\Program Files\Apache
Software\Apache2.2\conf\httpd.conf:
LoadModule php5_module "c:/php/php5apache2_2.dll"
AddType application/x-httpd-php .php
PHPIniDir "C:/php"

index.php added:
DirectoryIndex index.php index.html

localhost and phpinfo() tested; it works!

Now Mysql is installed and tested:
mysqlshow -u root -p

Root and password is correct.

Databases are shown.

Via phpMyAdmin I import some dumps and I see the new data! All is ok!

When I execute the following nothing happens:

?php
mysql_connect('localhost', 'host', 'password') or
Die(mysql_error());
?>

What is wrong?