Lan via internet
Fra : Frank Lundgren

Dato : 23-06-01 13:20

Kan det lade sig gøre at lave en netværksforbindelse over internet?

Frank

Fra : Henrik Christian Gro~

Dato : 23-06-01 13:27

"Frank Lundgren" <f.l@oncable.dk> writes:

> Kan det lade sig gøre at lave en netværksforbindelse over internet?

Hvad mener du?

Et skud er at du skal kigge på noget VPN, men prøv at være lidt mere
specifik, så bliver det meget nemmere for os.

..Henrik

--
"Det er fundamentalt noget humanistisk vås, at der er noget,
der hedder blød matematik."

Fra : Frank Lundgren

Dato : 23-06-01 13:55

Mmm ok,

Vi er to der har hver sin internet opkopling (via adsl og cabeltv)
Vi vil gerne lave en netværksforbindelse via internet som virker som havde
de været forbundet via f.eks en hub.
Vi bruger win2k og WinMe

Frank

Fra : Henrik Christian Gro~

Dato : 23-06-01 14:49

> [...]

> Vi er to der har hver sin internet opkopling (via adsl og cabeltv)
> Vi vil gerne lave en netværksforbindelse via internet som virker som havde

Det havde jeg stort set gættet, men hvad er det I vil på hinandens
maskiner?

Personligt bruger jeg ssh til at logge på maskiner der står andre steder
i landet, det giver mig alle de muligheder jeg har brug for. Men når I
kører win?? er det nok ikke det I vil.

..Henrik

Fra : Frank Lundgren

Dato : 23-06-01 14:53

Vi vil bare have mulighed for at spille lan-understøttede spil, uden at
skulle bruge en internetserver, og nemt kunne udveksle filer.

Fra : Henrik Christian Gro~

Dato : 23-06-01 15:08

"Frank Lundgren" <f.l@oncable.dk> writes:

> Vi vil bare have mulighed for at spille lan-understøttede spil, uden at
> skulle bruge en internetserver, og nemt kunne udveksle filer.

Jeg ved (stort set) ingenting om spil. Hvad filudveksling angår så tror
jeg epost er den letteste løsning, der findes masser af andre
løsninger, men enten så kræver de en masse opsætning, eller også er det
sikkerhedshuller af dimensioner.

..Henrik