Løftet 3-tal
Fra : Morten Snedker

Dato : 29-11-06 13:31

Kan jeg angive m3 med et løftet 3-tal, så det ser "rigtigt" ud?

Morten Snedker
http://www.planprojekt.dk | http://www.dbconsult.dk
Privat: http://www.vinthervej2.dk

Fra : Morten Snedker

Dato : 29-11-06 13:35

On Wed, 29 Nov 2006 13:31:25 +0100, Morten Snedker
<morten.snedker@planprojekt.dk> wrote:

>Kan jeg angive m3 med et løftet 3-tal, så det ser "rigtigt" ud?

Alt+0179 - kan det give noget bøvl med diverse browsere, eller er det
helt "standard" ?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-11-06 13:41

Morten Snedker skrev:

> Alt+0179 - kan det give noget bøvl med diverse browsere, eller er det
> helt "standard" ?

Det er med i ISO-8859-1, så det er ikke noget problem - hvis
tegnsættet erklæres korrekt.

--
Bertel

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 29-11-06 14:28

Morten Snedker skrev:

> Kan jeg angive m3 med et løftet 3-tal, så det ser "rigtigt" ud?

Der er tre muligheder:

Skriv det direkte: m³ (Alt-0179 = ³)

Brug htmlentiteten sup3: m&sup3;

Så vidt jeg husker kan førstnævnte give problemer for mac-brugere.
Udgaven med <sup> kan anvendes til alle former for superscript, men
den er ikke så pæn som de andre. Den kan dog gøres lidt pænere med
css.
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen