"Dobbelt" baggrundsbillede driller..
Fra : Lindkold

Dato : 26-11-06 15:27

Hej alle,

På denne side:

http://www.lindkold.dk/sap/index.html

Har jeg en formfield med to baggrundsbilleder - et i toppen knyttet til
#Formfield .h1
og et til bunden til #Formfield - der gerne skulle nå hinanden på midten (de
grønne streger i siden).

Men baggrundsbillederne stopper før de mødes - givetvis pga. af en
margin/padding jeg har sat forkert -
men jeg kan bare ikke finde fejlen (Fejl 40?) lige nu.

Kan I hjælpe???

Og en PS: siden er stadig i produktions-fasen (men den validerer).

--
Lindkold

www.lindkold.dk
Billig hjemmeside | Professionelt design | Lindkold Webdesign

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 26-11-06 17:51

Lindkold wrote:

> Har jeg en formfield med to baggrundsbilleder - et i toppen knyttet
> til #Formfield .h1
> og et til bunden til #Formfield - der gerne skulle nå hinanden på
> midten (de grønne streger i siden).

Problemet er højden på dit "#formfield h1". Baggrunden på det element
udstrækker sig naturligvis ikke længere ned end det element, baggrunden
ligger i. Når du så samtidig har sat no-repeat og position:bottom på
nederste baggrundsbillede og hele formularen er højere end nederste
baggrundsbillede + højden på h1, kan det ikke nå sammen.

Du skal gøre det, at du laver en bg til hele formularen og kun med stregen i
venstre og højre side. Den lægger du på først. Derefter lægger du baggrunden
på h1 som du har gjort og til sidst laver du en bg til bunden, kun med
bundstregen og de runde hjørner. Læg denne sidste bg i en ny div nederst i
din formular.

http://hjemmesideskolen.dk/html/testsider/topbgbottom.asp

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Morten P. Andersen

Dato : 26-11-06 18:28

Erik Ginnerskov skrev:

> [...]
> på h1 som du har gjort og til sidst laver du en bg til bunden, kun med
> bundstregen og de runde hjørner. Læg denne sidste bg i en ny div nederst i

ØV ØV ØV
Nu ville jeg for en gang skylde prøve at besvare et spørgsmål.
Gemte alle billeder, css og html filen ..... brugten næsten en time en
søndag eftermiddag (mens konen vasker op) og YES jeg tror jeg finder
svaret - problemet er H1 den fylder jo ikke hele billedets størrelse,
altså bliv bundbilledet for lille ...... og så NEJ NEJ NEJ Erik
Ginnerskov har svaret .... og selvfølgelige meget mere rigtigt og ja med
et link til hans egen side der tydeligt viser hvordan den kage skal skæres.

Jeg er nok bedst til at stille spørgsmål!
:)
Morten
www.lille-web.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 26-11-06 18:56

Morten P. Andersen wrote:

> [...]
> ...... og så xx har svaret .... og selvfølgelige meget mere rigtigt og ja
> med et link til hans egen side der tydeligt viser hvordan den kage

Vi kan allesammen komme forsent med vores guldkorn. Denne gang var det så
ikke mig, det gik ud over.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Lindkold

Dato : 26-11-06 19:03

"Erik Ginnerskov" <erik@donotspammeplease.invalid> skrev i en meddelelse

> Vi kan allesammen komme forsent med vores guldkorn. Denne gang var det så
> ikke mig, det gik ud over.

Takker alligevel jer begge for jeres indsats og problemet er løst.

Lindkold

Fra : Allan Vebel

Dato : 26-11-06 23:44

Morten P. Andersen skrev:

> [...]
> .... og selvfølgelige meget mere rigtigt og ja med et
> link til hans egen side der tydeligt viser hvordan den

Det kommer vi alle ud for, men du skal naturligvis bare
komme med dit svar alligevel - du har måske en helt
anden synvinkel at beskue problemet på, og om ikke
andet, kan der komme en god debat ud af det

> Jeg er nok bedst til at stille spørgsmål!

Du skal ikke give op, pludselig er det dig der løser de
vanskelige problemer.

Vil du være helt sikker på at andre ikke svarer før dig, så
vent til alle de andre er gået til køjs, så kan du i ro og mag
komme med dine eksperimenter

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-11-06 23:34

Morten P. Andersen skrev:

> [...]
> Gemte alle billeder, css og html filen ..... brugten næsten en
> time en søndag eftermiddag (mens konen vasker op) og YES jeg

[snip]

Det behøver da ikke være den store omgang "øv". Spørgeren fik løst
sit problem - og du har formentlig også fået nogle flere erfaringer
ved at pille med eksemplet. Hvis du fandt den rigtige løsning
(eller bare den rigtige årsag til problemet), kan du glæde dig over
at du kunne - og tjekke om der er forskelle til Eriks løsning.

Jeg kan godt følge dig i at det kan være ærgerligt ikke at "komme
først" med et brugbart svar - men jo flere gange du har prøvet at
svare, desto hurtigere bliver du til at lave dem - og chancen for
at det er dine guldkorn der kommer først øges så også.

Held og lykke
--
Jens Gyldenkærne Clausen