line heigt / margin mellem tekstelementer
Fra : SBK

Dato : 23-11-06 19:57

Jeg har et andet evindeligt problem - hvordan styler man så der
ikke er den store afstand mellem tekstelementer -

er det line height, margin eller padding? Kan man sætte en global
formatering af alle elementer?

På fforhånd tak

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin Ploug

Dato : 23-11-06 20:38

SBK skrev:
> [...]
> ikke er den store afstand mellem tekstelementer -
>
> er det line height, margin eller padding? Kan man sætte en global

Hej

Prøv at kigge her: http://www.9am.dk/artikler/headings.asp
Er det det du efterlyser?

Mvh. Martin

--
Søger du et øvelokale, eller lejer du øvelokaler ud?
www.musiklokaler.dk

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 23-11-06 22:11

SBK skrev:
> Jeg har et andet evindeligt problem - hvordan styler man så der
> ikke er den store afstand mellem tekstelementer -
>
> er det line height, margin eller padding? Kan man sætte en global
> formatering af alle elementer?

Jep.

h1,h2,h3, h4,h5,h6,p, li, dt, dd {
line-height:100%;
padding:0;
margin-top:0;
margin-right:auto;
margin-bottom:0.5em;
margin-left:auto;}

vil indsætte 1½ linieafstand efter hvert element.

Jørgen Farum Jensen
Ny webdesign håndbog: http://webdesign101.dk/cssbog/
..