Fejl i IE korrekt i Firefox
Fra : Simon Larsen

Dato : 18-11-06 01:48

Hej.

http://clan-pfa.dk/simon/v.gaming/violence.gaming/

den vises perfekt i firefox, ligesom jeg har villet have det.
men i IE, :(.. håber i kan hjælpe..

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Rune Jensen

Dato : 18-11-06 06:44

"Simon Larsen" wrote in message...

> http://clan-pfa.dk/simon/v.gaming/violence.gaming/
>
> den vises perfekt i firefox, ligesom jeg har villet have det.
> men i IE, :(.. håber i kan hjælpe..

3 spørgsmål:

Hvad laver denne

....det er jeg lidt i tvivl om. table bliver 650px bred og så i en DIV
positioneret absolut i din CSS med left: 250px. Det rykker det hele og
giver vandret scrollbar, da samlet width bliver min. 660+250.

2. Du har nogle valideringsfejl, som udover manglende alt opstår, fordi
du forsøger at bruge with og height på table elementer, hvilket den doc
type ikke tillader. Derudover er der ingen grund til at sætte det i
htmlen, når det kan sættes i din CSS. Jeg ville iøvrigt ikke wrappe
table i DIV - det er sådan en lidt dobbelt løsning. Lav en ID på table i
stedet med width og height i CSS. Ja - eller drop table helt til
designet, med mindre det faktisk er en tabel, du vil vise.

3. IE forstår ikke height på samme måde som Firefox. Height opfattes i
IE som min-height. Så hvis du har elementer i din DIV, som er større end
dens height, så får DIVen denne height. Når du så positionerer det
nedenunder absolut, så vil der opstå overlap. Kig derfor på height i
elemeneterne i dine DIVs. Generelt, så lav det om, så du bruger ren CSS,
og det er specielt dine width og height. Brug class, hvis det er
gennemgående størrelser, og ID, hvis du vil tilgå et element med f.eks.
javascript eller som "bogmærkelinks", og det kun optræder ét sted.

For sjov, så lav en kopi at din side og ændr alle heights i din CSS til
min-height. Se, om problemet så også opstår i Firefox. Hvis det gør, så
er dét problemet.

Jeg tager et kig på din kode, men lover ikke noget, har ret travlt

MVH
Rune Jensen

--
webmaster for www.discolight.dk udlejning af diskoteksudstyr
og www.ilmark.dk billedkunst galleri

Fra : Rune Jensen

Dato : 18-11-06 06:57

"Rune Jensen" wrote in message...

> Jeg tager et kig på din kode, men lover ikke noget, har ret travlt

Prøv at sætte margin på din form med en lille style

<FORM id=form2 name=form2 action="" method=post style="margin: 0">

....løser det problemet?

MVH
Rune

Fra : Simon Larsen

Dato : 18-11-06 16:00

Rune Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Prøv at sætte margin på din form med en lille style
>
> <FORM id=form2 name=form2 action="" method=post style="margin: 0">

> [...]
Hej Runa, mange tak for hjælpen.
Ja som du kan se på siden nu, er den ikke lige så "skæv".
Det er nu kun "Sponser rammen" og "Navi rammen" som ikke passer.
Og så vil jeg gerne have at rammerne er en tynd streg.

Fra : Rune Jensen

Dato : 19-11-06 13:04

"Simon Larsen" wrote in message...

> Hej Runa, mange tak for hjælpen.

He, det er da vist et islandsk pigenavn

> Ja som du kan se på siden nu, er den ikke lige så "skæv".
> Det er nu kun "Sponser rammen" og "Navi rammen" som ikke passer.

Ikke efter min mening. Det ser ikke pænt ud, at designet er skubbet mod
højre i x, så der kommer vandret scrollbar. Centrér dit design
horisontalt efter forskrifterne på: http://html-faq.dk/2007.asp i stedet
eller fjern indrykningen, så designet læner sig op ad venstre kant.

> Og så vil jeg gerne have at rammerne er en tynd streg.

Udskift thin i border-width med 1px. Og så vær opmærksom på, at hvis en
border-bottom ligger lige over en border-top, så vil det give en synlig
border på deres tykkelse til sammen.

Du kan med fordel bruge den sammensatte form af border, når den er ens
hele vejen rundt:

border: farve, tykkelse, stil;

prøv

border: #fff 1px solid;

som sætter "hvid", "1px tykkelse", "solid/ubrudt" border på alle sider.

samme kan sættes for f.eks. venstre:

border-left: #fff 1px solid;

#fff er en sammentrækning af #ffffff hex og hver ff svarer til 255
decimalt, som er fuld farvestyrke. Man kan lave sammentrækningen, når
cifrene er parvis ens. #69c svarer så til #6699cc.

du kan så også benytte
border: rgb(255,255,255) 1px solid;
det er bare decimalt og fylder mere.

yderligere kan du sætte

border: white 1px solid;

men tekst-betegnelserne er jeg ikke sikker på, understøttes af alle
browsere, og de giver færre farvemuligheder.

MVH
Rune Jensen

Fra : Per Rasmussen

Dato : 18-11-06 08:47

Simon Larsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Hej.
>
> http://clan-pfa.dk/simon/v.gaming/violence.gaming/
>
> den vises perfekt i firefox, ligesom jeg har villet have det.
> men i IE, :(.. håber i kan hjælpe..

Hvad er du utilfreds med??

PerR

Fra : Simon Larsen

Dato : 18-11-06 16:01

Per Rasmussen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Hvad er du utilfreds med??
>
> PerR

Hej Per. Jeg vil gerne have at det ser præcis ud som det gør i
firefox. Altså skal rammerne være tynde, og så skal de ikke lige
oven i hinanden/skævt.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 19-11-06 00:04

Simon Larsen wrote:

> Jeg vil gerne have at det ser præcis ud som det gør i
> firefox.

Sådan: http://hjemmesideskolen.dk/usenet/simonlarsen.png ?

Rune har allerede påpeget, at du har et problem med placeringen i
browservinduet. Han har også gjort dig opmærksom på valideringsfejl. Prøv at
rette de fejl først. Så kan vi komme videre derfra.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk