Problemer med at skjule opdelingen af fram~
Fra : Kim Ahrends

Dato : 16-11-06 14:21

Hvordan skjuler man opdelingen af frames sider, ved hjælp af
html-koder i Notesblok?

Hvordan laver du under menu'er på dine links, ved hjælp af html-
eller css-koder i Notesblok?

Jeg har ikke uploaded min hjemmeside nogen steder, da den kun
skal bruges til at fremvise et porjekt i skolen, så det bliver
lidt svært at vise den frem, men jeg håber i kan hjælpe mig
alligevel.

på forhånd tak

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 16-11-06 15:09

Kim Ahrends skrev:

> Hvordan skjuler man opdelingen af frames sider, ved hjælp af
> html-koder i Notesblok?

frameborder="0" på frame.

http://www.w3.org/TR/html401/present/frames.html#adef-frameborder

> Hvordan laver du under menu'er på dine links, ved hjælp af html-
> eller css-koder i Notesblok?

Der findes utallige metoder der anvender html, css og javascript.
Her er en af de bedre: <http://www.hintzmann.dk/articles/mhalist/>

> Jeg har ikke uploaded min hjemmeside nogen steder, da den kun
> skal bruges til at fremvise et porjekt i skolen, så det bliver
> lidt svært at vise den frem,

Så længe det kun drejer sig om konkrete spørgsmål som herover, er
det ikke noget problem. Men hvis du vil have hjælp til at få det
implementeret på siden, er det nødvendigt at lægge den op. Mange
har noget netplads via det internetabonnement, og der findes vist
også stadig nogle gratis steder man kan få adgang til webplads.

Et par løse kommentarer:
Rammer (frames) er temmelig gammeldags kodestil. Se hvorfor - og
mulige alternativer - her: <http://www.html-faq.dk/2009.asp>,
<http://www.lazycat.org/postcards/frames.html>.

Notesblok kan godt bruges til at lave hjemmesider i - og det er
praktisk nok, fordi den findes på enhver windows-maskine. Men der
er programmer der gør arbejdet langt lettere - fx ved at tilbyde
farvemarkering af kode, kodebiblioteker o.l.
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Sune Storgaard

Dato : 16-11-06 17:15

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

> frameborder="0" på frame.

Det var vistnok bare border før 4.x , altså <table border=0> , men ikke just
særlig vigtig/relevant i det her tilfælde..

> [...]
> er programmer der gør arbejdet langt lettere - fx ved at tilbyde
> farvemarkering af kode, kodebiblioteker o.l.

Må jeg præsentere min foretrukne gratis editor (til alt fra c++,html,css og
php):
http://crimsoneditor.com/
Og ja, editoren er bedre end hjemmesiden :)

--
It's what happens when Alex Trebek has a picture of a giraffe
in his ass during an earthquake ! [The Tourettes guy]

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 16-11-06 18:46

Sune Storgaard skrev:

> Det var vistnok bare border før 4.x , altså <table border=0> ,

En tabel er ikke en ramme, og en ramme er ikke en tabel. Til table-
elementet findes der ganske rigtigt en border-attribut. Den angiver
en pixelbredde på rammen om en tabel (se evt.
<http://www.w3.org/TR/html401/struct/tables.html#h-11.3.1>). Men
det er ikke det samme som frameborder til frame - hvor de gyldige
værdier er 1 (kant) og 0 (ingen kant).

Jeg ved i øvrigt ikke om du med 4.x mener HTML 4.x eller
IE/Netscape 4.x - men uanset om det er det ene eller andet er det
kun relevant for folk med historisk interesse i browsere og
webstandarder.

> Må jeg præsentere min foretrukne gratis editor (til alt fra
> c++,html,css og php):
> http://crimsoneditor.com/

Det må du i hvert fald ;). Jeg kan aldrig huske navne på nogen gode
gratis editors (bruger selv Homesite og TopStyle, men det er
betalingsprogrammer.
--
Jens Gyldenkærne Clausen