Hjælp med et IE problem...
Fra : Jeppe Christensen

Dato : 15-11-06 23:09

Nogle der kan hjælpe med hvorfor denne side:

http://fristedet-agger.dk/privat/kalender/

ser helt forkert ud i forhold til firefox...

/Jeppe

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Per Rasmussen

Dato : 15-11-06 23:23

Jeppe Christensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Nogle der kan hjælpe med hvorfor denne side:
>
> http://fristedet-agger.dk/privat/kalender/
>
> ser helt forkert ud i forhold til firefox...
>
> /Jeppe

Mange problemer løses ved at sætte doc-type og lignende ind i
head.

PerR

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-11-06 23:41

Jeppe Christensen skrev:

> Nogle der kan hjælpe med hvorfor denne side:

> http://fristedet-agger.dk/privat/kalender/

> ser helt forkert ud i forhold til firefox...

Den ser også forkert ud i Opera.

Angiv en doctype og specificér tegnsættet (det sidste skal stå i head-sektionen).

<!DOCTYPE HTML PUBLIC '-//W3C//DTD HTML 4.01//EN' ''>http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd'>

Jeg ved ikke om det løser problemet, men så er chancen for at det
ser ens ud i de tre browsere større. I øvrigt havde jeg brugt en
tabel til en kalenderside.

--
Bertel

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 16-11-06 08:00

Jeppe Christensen skrev:
> Nogle der kan hjælpe med hvorfor denne side:
>
> http://fristedet-agger.dk/privat/kalender/
>
> ser helt forkert ud i forhold til firefox...

Explorer har sikkert en default-margin eller padding på en af dine
div-kategorier, som gør at månedsdagene bliver for brede til at være i
boksen hvor de skal.

Jeg vil holde med i forslaget om at sætte en doctype på som sætter siden
i standards-mode, charset behøver du derimod ikke angive hvis du holder
dig indenfor default for den doctype du vælger (det er vist UTF-8 for
xhtml doctyper og UTF-5 for html doctyper), hvad du let gør med den der
applikation.

Jeg synes det er lækkert med div'erne, det må også være lettere at
administrere hvis noget skal redesignes
Det man kan sige, er at alt mister sin sammenhæng hvis CSS slås fra,
derimod aner jeg ikke hvordan det vil virke i en skærmlæser.

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Jeppe Christensen

Dato : 16-11-06 20:19

> [...]
> Det man kan sige, er at alt mister sin sammenhæng hvis CSS slås fra,
> derimod aner jeg ikke hvordan det vil virke i en skærmlæser.

Hmm problemet er stadigvæk det samme...

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 17-11-06 00:38

Jeppe Christensen skrev:

> Hmm problemet er stadigvæk det samme...

Ja, jeg har prøvet at rode lidt med koden, fjerne padding og margin på
alle div, og den er stadig lige gal.

Jeg tror umiddelbart at du har problemer med en IE bug, men da folk ikke
kan gennemskue din opsætning, kan de heller ikke hjælpe :-/

Jeg vil tro at du kunne få hjælp hvis du forklarede hvordan du har sat
det op, hvad du har gjort og hvorfor. Der er et par steder i din kode
hvor den samme enhed defineres flere gange (såsom bredden på en
kalender-dag), det ville hjælpe på overskueligheden hvis du kunne rydde
så meget op så du kom ud af med det.

Jeg kan se at blokken med kalenderdage ryger op på plads hvis blokken
med uger fjernes, det er nok en ringe trøst, men det kan måske være med
til at finde fejlen.

mvh

Jesper Brunholm