Menuen 'hopper' ved tryk
Fra : Anders Druedahl

Dato : 13-11-06 15:53

Hej alle sammen - først og fremmest vil jeg sige at jeg ikke er
sikker på dette er den rette nyhedsgruppe, men nu prøver jeg her.

Jeg har lavet en meget simpel html side.
http://druerne.org/kestes . Da jeg selv er ret ny, har jeg brugt
noget af det jeg vidste, samt været rundt og finde koder (f.eks.
javascriptet i menuen). Det er dog lige præcis menuen der er
problemet. Når man trykker på en knap er det som om den 'ryger
ind', og da man så kommer ind på den efterfølgende side, bliver
knappen lidt nede, og der kommer sådan en mærkelig streg. Hvis
man så trykker f5, så forsvinder den igen, for så er knappen ikke
længere trykket ind.

Jeg kan ikke rigtig forklare det bedre, men håber der er nogle
der kan vise mig hvor i min kodning det går galt (det er jo ikke
meningen den skal ryge ind).

På forhånd tak for hjælpen! For ved der sidder nogle kloge
hoveder derude :)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Anders Druedahl

Dato : 16-11-06 19:41

Ingen der kan hjælpe?

Fra : Anders Druedahl

Dato : 16-11-06 19:42

Ingen der kan hjælpe?

Fra : Rune Jensen

Dato : 16-11-06 22:12

"Anders Druedahl" wrote in message...

> [...]
> knappen lidt nede, og der kommer sådan en mærkelig streg. Hvis
> man så trykker f5, så forsvinder den igen, for så er knappen ikke

Jeg kan ikke genskabe problemet i IE. Der kommer godt nok den dér
stiplet-grå border omkring knappen - det, du mener? Jeg opfatter den
ikke som et problem, men kan alligevel ikke se lignende på mine egne
sider ved click på links (fremkommer først ved brug af tab). Den border,
som er tale om, findes så vidt jeg ved kun i IE, og er en slags
"vælger", så man kan se, hvor i tabben man er (tabindex vist kaldet). Af
hensyn til tatstaturbrugere, så ville jeg ikke forsøge at undertrykke
den. Men man bør kunne lave det samme på din side, så den kun fremkommer
ved tab. Kender ikke fremgangsmåden, men kan være andre gør.

MVH
Rune Jensen