Kalender til webside...
Fra : Claus Renè Jakobsen

Dato : 12-11-06 21:45

Hejsa
Skal starte med at beklage hvis spørgsmålet falder uden for
kategori.... :)
Har i et stykke ledt efter en kalender til min sommerhus
hjemmeside i stil med den her :
http://www.emspanien.dk/booking.php
Den behøver ikke at være med input mulighed for brugeren, da jeg
nok selv skal markere de udlejede uger.

Er der mon en venlig sjæl der evt. har et link til hvor jeg kan
finde en sådan... ?

Mange hilsner Claus Jakobsen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 12-11-06 22:37

Claus Renè Jakobsen skrev:

> Skal starte med at beklage hvis spørgsmålet falder uden for
> kategori.... :)

Det kommer an på hvad du vil have hjælp til.

> [...]
> hjemmeside i stil med den her :
> http://www.emspanien.dk/booking.php
> Den behøver ikke at være med input mulighed for brugeren, da jeg

HTML/css-koden til kalenderen kan du aflure direkte på siden (om
end du ikke bare må kopiere den til din egen side). Men hvis du
også skal have hjælp til at få kalenderen til at kunne skifte måned
og finde ud af hvor du kan indtaste datoer etc., er det uden for
denne gruppes emne.

Kalenderen er lavet i serversidesproget php. Man kan lave den slags
i ethvert serversidesprog - men det kræver normalt at man er
nogenlunde fortrolig med at arbejde med det pågældende sprog.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Per Rasmussen

Dato : 12-11-06 23:58

Claus Renè Jakobsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
jeg
> nok selv skal markere de udlejede uger.
>
> Er der mon en venlig sjæl der evt. har et link til hvor jeg kan

Jeg lavede på et tidspunkt et lignende system til en af mine
venner i ASP, men jeg syntes det blev meget omfattende med
antallet af filer der blev sat ind med include, men det var også
bygget op sådan at folk kunne gå ind og bestille, hvormed ugen så
blev markeret gul, og efterfølgende kunne udlejeren, når pengene
var kommet markere den rød.
Men det er jo mere omfattende end det du snakker om.

Jeg lavede det selv fordi, jeg ikke syntes jeg kunne finde noget
bookingsystem der var gratis.

Jeg gruer egentlig lidt, for her i næste uge skal jeg igang med
at lave det klart til 2007

PerR

Fra : Rune Jensen

Dato : 13-11-06 03:23

"Claus Renè Jakobsen" wrote in message...

> Har i et stykke ledt efter en kalender til min sommerhus
> hjemmeside i stil med den her :
> http://www.emspanien.dk/booking.php

Den er i PHP. Du kan søge på:
http://www.google.co.uk/search?hl=da&q=calendar+php+free

og nr. 3 ser fair ud (uden jeg har afprøvet)

MVH
Rune Jensen