Væk med border på en iframe +/- visibility
Fra : Malene Maare

Dato : 12-11-06 18:38

Nu er jeg så endelig i gang med min egen hjemmeside - ( efter at
have lavet til hele resten af byen ;)
Og jeg har et problem med min iframe. Der kommer sådan en grim
border på.

Kig venligst på www.doriskarloff.dk

Du skal ind på undersiden www.doriskarloff.dk/grafik.html for at
se problemet.
Beklager det meget rod i stylesheetet, (jeg er ude i noget
genbrug og rydder op til sidst, men det er mainramme, du skal
kigge på:

#mainramme {
   background-color:blue;
   position:absolute;
   top: 168px;
   left: 550px;
   margin-width: 0px;
   margin-height:0px;
   border: 0px;
   scrolling:no;

}

Jeg har sat baggrundsfarve på som blå, hvilket den ikke skal
være, det var bare for at se, om den reagerede - hvilket den ikke
gør. Og i den blank.html den kalder på nævnte side satte jeg
baggrundsfarve til lysegrøn af samme årsag - jeg får ligesom ikke
rigtig kontakt med min iframe, hvis I forstår hvad jeg
mener.Alternativt: Min iframe forstår mig ikke ;)

Nå, det er den ene ting: Hvad gør jeg galt med border og
baggrundsfarve?

Den anden ting er, at jeg gerne ville have at iframen var
usynlig, når man kom til grafik-siden og først kommer frem, hvis
brugeren klikker på mine eksempler. Jeg vil nemlig gerne blive på
samme side. Kan man det?

Håber nogen kan hjælpe her.

Og sitet er ikke helt færdigt endnu, der vil komme indhold på
alle sider, og links på eksemplerne, og alt-tags, og tilbage til
index på logoet osv.

Vh Malene

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Malene Maare

Dato : 12-11-06 18:53

> #mainramme {
>    background-color:blue;
>    position:absolute;
>    top: 168px;
>    left: 550px;
>    margin-width: 0px;
>    margin-height:0px;
>    border: 0px;
>    scrolling:no;
>
> }
OK, jeg har nu fundet ud af, at den farve man ser i iframen er bodys
baggrundsfarve. Den er lige nu ændret til hvid.
Jeg synes bare det er mærkeligt, jeg ikke kan få en særlig
baggrundsfarve på, enten ved at sætte anden farve på #mainramme
eller ved at give dokumentet blank.html en anden baggrundsfarve.

Hm...

Fra : tidemann

Dato : 12-11-06 21:32

Malene Maare wrote:

> [...]
> baggrundsfarve på, enten ved at sætte anden farve på #mainramme
> eller ved at give dokumentet blank.html en anden baggrundsfarve.

Jeg kan ikke finde din <div id="mainramme"> hvor er den?

--
Mvh Marianne
design af: www.dhejne.dk - www.ragdollys-cat-link.dk

Fra : tidemann

Dato : 12-11-06 21:41

tidemann wrote:

> Jeg kan ikke finde din <div id="mainramme"> hvor er den?

Nå der var den :)
Du har #mainramme, med en iframe med id="1" ovenpå, måske skal du lave en
css for #1??

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 12-11-06 22:40

tidemann skrev:

> Du har #mainramme, med en iframe med id="1" ovenpå, måske skal
> du lave en css for #1??

Start hellere med at give rammen et gyldigt id. Id- og name-værdier
skal starte med et bogstav (a-zA-Z) - se evt.
<http://www.w3.org/TR/html401/types.html#type-name>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Malene Maare

Dato : 13-11-06 11:36

Jens GyldenkærneClausen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Start hellere med at give rammen et gyldigt id. Id- og name-værdier
> skal starte med et bogstav (a-zA-Z) - se evt.
> [...]

Jamen det var da også noget værre rod jeg havde lavet. Nu er der kun
en iframe, uden en div omkring: (hvis andre skulle være interesserede:
<iframe id="mainramme" width="300" height="320" name="showarea"
src="blank.html" border="0" scrolling="no"></iframe>)

Tak for svarene! Og det virker, der er nu ingen border omkring
iframen.

Er der nogen der har input til det med (u-)synligheden?