Hjælp til menu.
Fra : Keld Ingemann Nielse~

Dato : 12-11-06 16:39

Hej derude
Jeg har et problem med min menu, den vil ikke klappe sammen den
er taget direkte fra html.dk/artikter.
den står klappet ud,og burde klappe sammen når man trykker på
menupunktet,hvad gør jeg forkert???

adr:www.keldingemann.dk

Gerne lidt ris/ros ved samme lejlihed

mvh
Keld

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : lejf jessen

Dato : 12-11-06 17:01

Keld Ingemann Nielsen skrev:
> [...]
> er taget direkte fra html.dk/artikter.
> den står klappet ud,og burde klappe sammen når man trykker på

Ja, her er ris Jeg kan overhovedet ikke se din menu, men jeg ser
"Keld Ingemann" i kæmpehøje bogstaver

Bruger Firefox2.0

--
Mvh lejf jessen
@email -fjern "GRØN"

Fra : Dennis Munding

Dato : 12-11-06 17:22

Hej Keld!
"Keld Ingemann Nielsen" <ingemann@dbmail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej derude
> Jeg har et problem med min menu...

Ja det tror jeg på - kan nemlig ikke (lige som Lejf) heller ikke se din
menu!
Men måske kunne det hjælpe, hvis du fjerner flg. fra den div, som ligger
umiddelbart over din menu-div:

position:absolute;left:-160px;top:-160px;

Umiddelbart, så placerer det menuen uden for skærmen (for mig at se!).
Eller også skyldes det, at du mangler et afslutnings-tag til en div
"</div>" - jeg kan se 6 start-tags, men kun 5 afslutnings-tags....

[SNIP]

> Gerne lidt ris/ros ved samme lejlihed

Jeg får en vandret scrollbar i 800x600px skærmopløsning, maksimeret vindue.
Det kan du undgå ved at bruge em eller % på din klasse ".bgtext", så man kan
gøre baggrundsteksten større eller mindre - det kan man ikke i IE, når den
er angivet i px.

Og en anden ting:
Kan se i din kildekode, at du har mellemrum og kommaer! i dine fil-navne
("Om os.html", "Computer,It.html" og "Bil,Tilbehør.html") - det duer ikke!
Erstat begge dele med underscore "_ " eller bindestreg "-" istedet.

Dennis Munding
http://pe-vagtservice.dk/ -Et sikkert valg til at passe på dine værdier!
http://munding-interieur.dk/ -Alt godt til hjemmet - på Frederiksberg!
http://munding-webdesign.dk/ -Vi ses! - ganske enkelt...

Fra : Ukendt

Dato : 12-11-06 19:39

"Keld Ingemann Nielsen" <ingemann@dbmail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej derude

Hej

> adr:www.keldingemann.dk
>
> Gerne lidt ris/ros ved samme lejlihed

Først og fremmest skal du i hvert fald have styr hvad risikoen ved position:
absolute kombineret med negative marginer. Den side kan kun vises ved
1280x1024 eller højere. Ved mindre vinduer forsvinder siden ud af vinduet.
Og langt fra alle kan gøre deres vindue så stort.

Tag i øvrigt et kig på denne testside jeg har lavet:
http://csnet.dk/html/eksempler_og_testsider/center.html

I øvrigt nogle hidsige farver du har på den menu

--
Med venlig hilsen - Carsten Sørensen

Gode råd til webdesigneren - http://csnet.dk/html/
Nørholm Forsamlingshus - http://forshus.dk

Fra : Keld

Dato : 13-11-06 12:50

Okay Jeg er en nød til dette her (første gang jeg prøver) men tak
for indput jeg må jo bare gå på med krum hals og starte forfra.
Hej til alle Keld

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-11-06 13:48

Keld skrev:

> Okay Jeg er en nød til dette her (første gang jeg prøver) men tak
> for indput jeg må jo bare gå på med krum hals og starte forfra.

Hvem svarer du og hvad svarer du på? Det er svært at se når du ikke
citerer noget.

Læs gerne min signatur eller se siden her:
<http://www.html.dk/nyhedsgrupper/usenet.asp>
--
Jens Gyldenkærne Clausen