Hjælp med design der ikke fylder hele side~
Fra : zessen

Dato : 11-11-06 17:46

Hej html.dk

Hvis i ser på flg. side har i mit problem.
www.zessen.dk/it/v2/index.shtml
Som i kan se stopper hjemmesiden når den når tilpas langt ned.
Er det muligt at få de forskellige "bjælker" til at gå så langt
ned, som siden nu bliver?
Det er ikke et problem lige nu, men det bliver det, når jeg skal
skrive meget tekst på en side og der ikke er plads til teksten.

I min css-fil er alle områder sat til en fixed height, hvilket
jeg har prøvet at ændre, i håb om at den så bare fortsatte.
Fjerner jeg height-attributten viser den slet ikke noget.
css-filen er at finde her:
www.zessen.dk/it/v2/style.css

Er der en venlig sjæl der kan hjælpe med dette problem?

På forhånd tak

Casper

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Per Rasmussen

Dato : 11-11-06 21:33

zessen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> css-filen er at finde her:
> www.zessen.dk/it/v2/style.css
>
> Er der en venlig sjæl der kan hjælpe med dette problem?

Nu er det html.dk men en usergruppe man kan tilgå via html.dk

men prøv at fjerne height
background-repeat:repeat-y; der er helt unødvendig

PerR

Fra : zessen

Dato : 11-11-06 21:51

> Nu er det html.dk men en usergruppe man kan tilgå via html.dk
>
> men prøv at fjerne height
> background-repeat:repeat-y; der er helt unødvendig

Som jeg også skrev i mit oprindelige indlæg, så har jeg allerede
prøvet at fjerne height, men så viser den slet ikke noget.
background-repeat:repeat-y var bare et forsøg på at få den til at
fortsætte, men uden effekt.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 12-11-06 18:38

zessen wrote:

> Det er ikke et problem lige nu, men det bliver det, når jeg skal
> skrive meget tekst på en side og der ikke er plads til teksten.

Så vil jeg da foreslå, at du fylder noget indhold på, så vi faktisk kan se
problemet.

> I min css-fil er alle områder sat til en fixed height, hvilket
> jeg har prøvet at ændre, i håb om at den så bare fortsatte.

Det er generelt en skidt ide at begrænse højden på elementerne. Kommer der
så mere indhold end højden kan rumme, vises resten ikke eller der kommer en
scrollbar inde midt på siden. I begge tilfælde vil en udskrift af siden ikke
kunne medtage hele siden. Og i første tilfælde vil en del af siden slet ikke
være tilgængelig.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk