Content boxe, 3 ved siden af hinanden - CS~
Fra : Thomas

Dato : 10-11-06 16:00

Hej, mit problem er at jeg gerne vil have 3 "boxe" ved siden af
hinanden, den i midten skal følge med sidens størrelse, og de 2
andre skal forblive samme størrelse ligemeget, hvilken opløsning
man køre/vinduets størrelse.

De 2 divs i siderne, skal have en brede på 195px.

Jeg har prøvet at sætte den i midten til 100%, men så skubber den
de andre væk.

Håber i forstår,

På forhånd, Tak :)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : jopa

Dato : 10-11-06 17:04

Thomas skriblede bla:

> Jeg har prøvet at sætte den i midten til 100%, men så skubber den
> de andre væk.

Prøv at se om du kan bruge noget her:
http://www.thenoodleincident.com/tutorials/box_lesson/boxes.html
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Thomas

Dato : 11-11-06 08:02

jopa wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Thomas skriblede bla:

> [...]

Mange tak!
Det hjalp.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 10-11-06 17:18

Thomas skrev:
> [...]
>
> De 2 divs i siderne, skal have en brede på 195px.
>
> Jeg har prøvet at sætte den i midten til 100%, men så skubber den

HTML-kode:

div id="col2">

Stylesheet kode:

#col1, #col3 {
width:195px;
position:absolute;
top: [afstanden fra toppen af siden];
}
#col1 {
left:0;}

#col3{
right:0;
}
#col2 {
margin-top: [afstanden fra toppen af siden];
margin-left:215px;
margin-right:215px;
}

#col2 fylder i sagens natur så meget,
som der er plads til. Det er ikke hensigtsmæssigt
at sætte en bredde på #col2.

Husk, du kan ikke se noget, medmindre du fylder
noget tekst i kasserne.

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..