Lille ikon i toppen?
Fra : Kasper Bisgaard

Dato : 06-11-06 20:56

Hej..
Jeg har set det lille blå ikon der er her på siden. Det står lige
til venstre for der hvor man skriver adressen..
Hvordan kan jeg få sådan et på min side?

Hilsen Kasper

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Pernille Kristensen

Dato : 06-11-06 21:00

Kasper Bisgaard wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Hej..
> Jeg har set det lille blå ikon der er her på siden. Det står lige
> til venstre for der hvor man skriver adressen..
> Hvordan kan jeg få sådan et på min side?

Et sådan icon kaldes et favicon, og du finder en guide til at sætte
det op her på siden: http://www.html.dk/artikler/00002/default.asp

MVH
Pernille

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 06-11-06 21:13

Kasper Bisgaard <kawer9@msn.com> skrev :

>Jeg har set det lille blå ikon der er her på siden. Det står lige
>til venstre for der hvor man skriver adressen..

http://www.html.dk/artikler/00002/ eller søg på favicon på
Google.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : jopa

Dato : 06-11-06 21:15

Kasper Bisgaard skriblede bla:
> Hej..
> Jeg har set det lille blå ikon der er her på siden. Det står lige
> til venstre for der hvor man skriver adressen..
Jeg kan ikke se det ?
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Per Fregerslev

Dato : 06-11-06 23:24

jopa wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
<snip>
> Jeg kan ikke se det ?

Kan det ikke skyldes, at du bruger micro$oft - browser?
- de bruger deres eget favicon, som de overskriver dit icon med.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 06-11-06 23:39

Per Fregerslev expressed precisely :

> Kan det ikke skyldes, at du bruger micro$oft - browser?
> - de bruger deres eget favicon, som de overskriver dit icon med.

Er det MSN Explorer du mener ? for Internet Explorer kan sagtens vise
favicon

"Art is a collaboration between God and the artist, and the less the
artist does the better." - Andre Gide

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 07-11-06 18:36

Henrik Stidsen skrev:

> Er det MSN Explorer du mener ? for Internet Explorer kan sagtens vise
> favicon

Øh - undskyld, men hvor har du fundet det "sagtens" som du puttede ind i
den sætning?

Min erfaring er at 98% af non-designer-Explorer-brugere ikke aner hvad
det er, og aldrig har lagt mærke til favicon, fordi det mildest talt
vises som vinden blæser i alt hvad der kommer før Explorer 7

Favicons bliver garanteret hypet gevaldigt meget mere når 7'eren bliver
stor, for der vises de konsekvent.

Jeg har lavet en lille artikel om det, hvor der også står lidt om
hvordan man kan teste favicon i selv MSIE før version 7
<http://html-faq.dk/1015.asp>

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-11-06 19:51

It happens that Jesper Brunholm formulated :

> Øh - undskyld, men hvor har du fundet det "sagtens" som du puttede ind i den
> sætning?

I forhold til "de bruger deres eget favion som de overskriver dit icon
med" så vil jeg mene at IE6 sagtens kan finde ud af at bruge et custom
made.

> Min erfaring er at 98% af non-designer-Explorer-brugere ikke aner hvad det
> er, og aldrig har lagt mærke til favicon, fordi det mildest talt vises som
> vinden blæser i alt hvad der kommer før Explorer 7

Ja det er ærgeligt men desværre sandt. Har ikke lige lagt mærke til om
det er meget bedre i 7eren.

"Is this now?" - Agatha, The Minority Report

Fra : jopa

Dato : 07-11-06 00:04

Per Fregerslev skriblede bla:

> Kan det ikke skyldes, at du bruger micro$oft - browser?
> - de bruger deres eget favicon, som de overskriver dit icon med.

Browser ?
Jeg skriver i nyhedsgrupperne via min newsreader og der er ingen favicon
eller lille ikon i toppen.

Manden tror fejagtigt at vi alle tilgår nyhedsgrupperne via www.html.dk
Han skriver:
> Jeg har set det lille blå ikon der er her på siden. Det står lige
> til venstre for der hvor man skriver adressen..

Bemærk han skriver "her på siden" og så er det jeg siger hvilken side ?
Jeg ser sgu ingen ikoner på min side

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Thrane

Dato : 06-11-06 21:51

"Kasper Bisgaard" <kawer9@msn.com> wrote in message
> [...]
> til venstre for der hvor man skriver adressen..
> Hvordan kan jeg få sådan et på min side?

Det afhænger vist af hvorfra du skriver til UseNet

/Thrane

Fra : J Christensen

Dato : 07-11-06 15:14

Der er altså andre måder at se "små blå ikoner" end via html.dk -
jeg læser nyhedsgrupper via Google Grupper, fordi mit firma lukkede
for brug af nyhedslæser.

Det har så også andre fordele, fx at man kan søge vildt og uhæmmet
i indlæggene samt naturligvis læse nyhedsgrupper fra en hvilken som
helst computer.

Men man skal selvfølgelig lige huske, hvor man læser nyheder Jeg
havde på et tidspunkt det problem, at mine noscripts-bemærkninger
blev vist ved udskrifter i Firefox. Jeg kom til at henvise til "her på
siden" og fik også at vide, hvor dum jeg var - og desværre aldrig et
svar på mit meget relevante spørgsmål......

Mvh.
Janni Christensen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 12-11-06 18:55

J Christensen wrote:

> Jeg kom til at henvise til "her på
> siden" og fik også at vide, hvor dum jeg var

Mon ikke snarere du venligt blev gjort opmærksom på, at ikke alle
umiddelbart vil kunne forstå din forklaring, når du henviser til en side,
som ikke har nogen lovmæssig sammenhæng med at læse nyheder på usenet?

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 12-11-06 22:30

Erik Ginnerskov skrev:

> Mon ikke snarere du venligt blev gjort opmærksom på, at ikke alle
> umiddelbart vil kunne forstå din forklaring, når du henviser til en side,
> som ikke har nogen lovmæssig sammenhæng med at læse nyheder på usenet?

Der behøver desværre ikke være forskel, der er op til flere som har ret
ubehøvlede måder at gøre opmærksom på, at html.dk ikke er det samme som
usenet.
Jeg kan godt forstå at man kan blive irriteret over fejltagelsen, men
jeg synes ikke det er klædeligt for gruppen af faste brugere med de
mildest talt uhøflige udbrud som der af og til bliver udgydt i den
sammenhæng.

mvh

Jesper Brunholm