Vandmærke
Fra : Klaus H

Dato : 05-11-06 08:48

Er der en behjertet sjæl, der kan hjælpe mig med at indsætte et
vandmærke på en side, så det fremstår meget afdæmpet i farverne
samt at jeg kan bestemme hvor mange % af den viste side det skal
fylde? Hvis jeg gør som jeg forstår hjælp-funktionen, tones
billedet ikke ned og det gentages til hele siden er fyldt.

Mvh

Klaus H

Fra : Allan Vebel

Dato : 05-11-06 13:31

Klaus H skrev:

> Er der en behjertet sjæl, der kan hjælpe mig med at ...

Kom med et link til det du allerede har, så har vi et
udgangspunkt at tage fat i!

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Klaus H

Dato : 05-11-06 20:05

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i en meddelelse

> Kom med et link til det du allerede har, så har vi et
> udgangspunkt at tage fat i!
>
> --
> Allan Vebel
> http://html-faq.dk

www.skovhytterne.dk - skjoldet i midten.

Klaus H

Fra : Allan Vebel

Dato : 06-11-06 00:17

Klaus H skrev:

> www.skovhytterne.dk - skjoldet i midten.

Du kan have det ind i din css-fil:

body{
background:url(images/fadetskjold.jpg) center center no-repeat;
}

Dit baggrundsbillede er i øvrigt alt for stort (1174x924), og folk
med mindre opløsninger får kun et lille hjørne af billedet.

Frames er ikke den optimale måde at gøre det på, se også
http://html-faq.dk/2009.asp

Jeg vil faktisk foreslå at du starter helt forfra, det får dine brugere
det bedste resultat ud af.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 05-11-06 13:43

"Klaus H" <hebs.ud@esenet.dk> skrev :

> [...]
>fylde? Hvis jeg gør som jeg forstår hjælp-funktionen, tones
>billedet ikke ned og det gentages til hele siden er fyldt.

Nedtoningen af billedet skal du lave i et grafikprogram.

Du kan ikke bestemme, hvor mange % det skal fylde, et
baggrundsbillede har den størrelse det har, men du kan undgå at
det gentages og bestemme, hvor på siden det skal være.

http://www.html.dk/tutorials/css/lektion3.asp#background-image

Hvilken hjælp snakker du iøvrigt om?

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Klaus H

Dato : 05-11-06 20:07

> http://www.html.dk/tutorials/css/lektion3.asp#background-image
>
> Hvilken hjælp snakker du iøvrigt om?
Tak, linket besvarer mit spørgsmål fuldt ud.

Klaus H