Rigtigt vist i IE. Forkert i Firefox
Fra : Jonas Juhl

Dato : 05-11-06 00:39

Jeg har for første gang bikset med at lave min personlige
hjemmeside. Da jeg fik layoutet, til min hjemmeside i IE, som jeg
ville have det, opdagede jeg bagefter at det var knapt så pænt,
hvis jeg åbnede min hjemmeside i Firefox.

Nogen der kan hjælpe til at få det pænere i Firefox?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jonas Juhl

Dato : 05-11-06 00:42

Fik lavet linket forkert: http://www.ferus.frac.dk/

Fra : Holst

Dato : 05-11-06 10:23

Jonas Juhl wrote:

> Fik lavet linket forkert: http://www.ferus.frac.dk/

Nå. Det ser da ud som rent lort i min IE 6, hvorimod det da ser meget
fornuftigt ud i Firefox 1.5.

Ja, begge bør måske opdateres.

Fra : Holst

Dato : 05-11-06 12:18

Holst wrote:

> Nå. Det ser da ud som rent lort i min IE 6, hvorimod det da ser meget
> fornuftigt ud i Firefox 1.5.

Du bør næsten se det.

I Firefox:

<http://www.shelter.dk/Screenshot%20-%2005-11-2006%20,%2012_13_58.jpg>

I IE:

<http://www.shelter.dk/Screenshot%20-%2005-11-2006%20,%2012_14_57.jpg>

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-11-06 11:58

Den 05-11-06 00.38 skrev Jonas Juhl følgende:

> Nogen der kan hjælpe til at få det pænere i Firefox?

Du kan starte med at fortælle, hvad der vises knap så pænt, og hvordan
du gerne vil have, det skal se ud. Som du kan se på Holst' svar, er det
ikke sikkert, vi ser det samme som dig (eller har samme smag som dig).

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Kildeskat: Skat på vand...

Fra : Ukendt

Dato : 05-11-06 11:59

"Jonas Juhl" <jullebabs@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ville have det, opdagede jeg bagefter at det var knapt så pænt,
> hvis jeg åbnede min hjemmeside i Firefox.

Sådan går det desværre ofte når man designer sider efter IE's visning.
Derfor vil jeg anbefale at man under udviklingsfasen benytter eksempelvis
firefox til at teste i, da den er noget mere standardoverholdende end IE. Og
så er der større chance for siden også kan vises korrekt i IE bagefter.

> Nogen der kan hjælpe til at få det pænere i Firefox?

Kan da prøve.

Først og fremmest skal du i hvert fald have fikset den måde du centrerer
siden på, for det går galt i alle browsere. Har du set hvad der sker når
vinduet bliver smallere end siden?

Centrer din side på denne måde i stedet for. Se http://html-faq.dk/2007.asp

Og så det du kalder din #topheader ser lidt sjov ud i Firefox, hvilket
skyldes at du har et billede på 80px i højden med en border på 1px hele
vejen rundt. Hvilket giver en samlet højde på 82px. Så enten skal du fjerne
borderen eller rette højden fra 80px til 82px på #topheader. Og så skulle
dine knapper gerne stå lidt pænere i Firefox.

Derefter kan du ligeså godt fjerne a.navtext {... }i dit stylesheet, og
ændre .navitem { til .navttem a, navitemfyld {.

I det afsnit du kalder "Site navigations buttons" kan du med fordel ændre
html'en til følgende:

Prøv at rette ovenstående, og se hvad der sker, og vend så tilbage. Så tager
vi den derfra. Bemærk jeg har ikke testet det hele, og kun i firefox

God fornøjelse

--
Med venlig hilsen - Carsten Sørensen

Gode råd til webdesigneren - http://csnet.dk/html/
Nørholm Forsamlingshus - http://forshus.dk

Fra : Jonas Juhl

Dato : 05-11-06 17:02

Tak for din konstruktive kritik Carsten Sørensen

Jeg har meget at lære!

Vil starte med at kigge på dine råd